خبرهای داغ:
متن این بیانیه در روز 8 شهریور در جلسه مجمع بسیج شهرستان در سپاه ناحیه خوانسار توسط حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم افتخاری قرائت شد.
کد خبر: ۸۹۱۱۶۰۴
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶

با درود و سلام به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و با درود و سلام به روح پر فتوح امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی و با درود به ارواح طیبه شهدا خصوصا شهدای 8 سال دفاع مقدس و با آرزوی سلامتی و توفیق مقام معظم رهبری و کلیه خدمت گزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی .

خداوند بزرگ را شاکریم که حیات ما را در زمانی قرار داد تا در سایه ارزشهای اسلامی و انسانی که امام (ره) آن را بنیان نمود و شهیدان با نثار خون خود موجب بالندگی آن شدند زندگی شرافتمندانه ای داشته باشیم .در زمانی که اکثر کشورهای منطقه درگیر جنگ و نزاع بوده و امنیت آنها به مخاطره افتاده است ایران اسلامی سرافراز و قدرتمند و با کمترین حاشیه ناامنی به عنوان بزرگترین قدرت منطقه چشم جهانیان را به خود معطوف داشته و آنها را مبهوت نموده است.ما این افتخار را هدیه ای الهی در پرتو رهنمودهای خردمندانه رهبر معظم انقلاب و هوشیاری و بصیرت ایشان و از خودگذشتگی و شهادت طلبی جوانان و غیورمردانی همانند شهید محسن حججی و بزرگ مردانی مانند شهید حسین همدانی می دانیم که در آن سوی مرزها به مقابله با دشمن زبون برخاسته اند.

اما بارزترین بعد انقلاب ما، بعد فرهنگی آن است و اساسا انقلاب ما، یک انقلاب فرهنگی است. بعد از تلاشهای تجزیه طلبانه دشمن و جنگ سخت هشت ساله و نبرد اقتصادی، دشمن ما با تغییر راهبرد خود، جنگ سخت را به جنگ نرم و هدف را از اشغال نظامی به سلطه فرهنگی تبدیل کرده است. اما دیده بان هوشیار انقلاب، در همان سالهای آغازین دهه هفتاد، با تیزبینی و درایت، این تحرّک جدد دشمن را رصد کرد و بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کرد. هرچه فشار دشمن و تلاشهای او در جهت این تهاجم فرهنگی بیشتر می شد، اما انگار مسئولین فرهنگی وقت، نه تنها تلاش مضاعفی در جهت مقابله با این تهاجم نمی کردند، بلکه حتی به وجود چنین تهاجمی از جانب دشمن اعتقاد چندانی نداشتند. تعابیر «شبیخون فرهنگی» و «ناتوی فرهنگی» و بعدها «جنگ نرم» که به مرور زمان از طرف رهبر معظم انقلاب برای بیان کیفیت و شدت این تهاجم بیان می شد، به خوبی بیانگر شدت تخریب این هجمه ها و لزوم هوشیاری ببیشتر در این عرصه بود.

به صورت طبیعی، دستگاههای عریض و طویل فرهنگی کشور و نهادهای مسئول، که وظایف سنگینی در این نبرد فرهنگی داشتند باید پیشگام در این نبرد می بودند اما متأسفانه به وظایف خود به خوبی عمل نکردند. وضعیت فرهنگی امروز جامعه، که نمود اصلی اش در غلبه سبک زندگی غربی است، حکایت از کمرنگ شدن بعضی ارزشهای اسلامی و انقلابی دارد که اگر برای اصلاح آن تلاشی نکنیم، انقلاب ما تغییر ماهیت داده و به اهداف خود نخواهد رسید.

به خاطر همین ضرورتها بود که رهبر معظم انقلاب، به عنوان فرمانده میدان، به نیروهای مؤمن انقلابی دستور«آتش به اختیار» صادر کردند. ایشان در دیدار رمضانی امسال با دانشجویان، آن‌ها را به تلاش جدی و همه‌جانبه برای غلبه دادن گفتمان انقلاب در دانشگاه توصیه کردند. ایشان در ضمن این بحث فرمودند: «من به همه‌ی آن هسته‌های فکری و عملیِ جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتّباً میگویم: هرکدام کار کنید؛ مستقل و به‌قول میدان جنگ، آتش‌به‌اختیار.»

در بحث فرمان «آتش به اختیار به جوانان و افسران جنگ نرم» نکته‌ مهم این است که باید توجه کنیم این فرمان در چه فضای کلّی و شرایطی مطرح شده است؟ به تعبیر رهبر انقلاب: «جنگی که وجود دارد، از جنگ نظامی اگر خطرش بیشتر نباشد، کمتر نیست... در جنگ روانی و آنچه که امروز به او جنگ نرم گفته میشود در دنیا، دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می‌آید که آن‌ها را منهدم کند؛ به سراغ ایمان‌ها، معرفت‌ها، عزم‌ها، پایه‌‌ها و ارکان اساسی یک نظام و یک کشور؛ دشمن به سراغ این‌ها می‌آید که این‌ها را منهدم بکند و نقاط قوّت را در تبلیغات خود به نقاط ضعف تبدیل کند؛ فرصت‌های یک نظام را به تهدید تبدیل کند.» ۱۳۸۸/۷/۲ جنگی که ابزارهای خاص خودش را دارد: «جنگ به‌وسیله‌ی ابزارهای فرهنگی، به‌وسیله‌ی نفوذ، به‌وسیله‌ی دروغ، به‌وسیله‌ی شایعه‌پراکنی؛ با ابزارهای پیشرفته‌ای که امروز وجود دارد، ابزارهای ارتباطی‌ای که ده سال قبل و پانزده سال قبل و سی سال قبل نبود، امروز گسترش پیدا کرده.» ۱۳۸۸/۹/۴

در همین راستا، مجمع عالی بسیج شهرستان خوانسار، ضمن اعلام حمایت و تبعیت از این فرمان مهم رهبر معظم انقلاب، از همه هسته های فکری و فرهنگی جناح مؤمن انقلاب از جمله مبلغان دینی، تشکلهای دانشجویی، هیئات مذهبی و مؤسسات فرهنگی و تک تک نیروهای انقلابی می خواهد که با بسیج نیروهایشان، همانند دوران پر افتخار دفاع مقدس، جبهه واحدی تشکیل داده و در مقابل این جنگ فرهنگی دشمن، به تعبیر قرآن کریم « صفا کانهم بنیان مرصوص» در مقابل این تهاجم فرهنگی به مبارزه بپردازند و با پیروزی و فتح قله ها، آرمانهای انقلاب را محقق کنند.

حضرت امام خمینی در وصیت نامه شان بعد از هشدارهایی که در مورد هجمه های فرهنگی دشمن می دهند اینگونه می نویسند:« و ازآنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می باشند و مردم و جوانان حزب اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکورنمودند به دستگاههای مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند…»

با نگاهی دقیق به فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب، متوجه خواهیم شد که این دستور، با وصیت نامه حضرت امام مطابقت داشته و جلوه دیگری از همان امر حضرت امام است.

در همین راستا، ما بسیجیان شهرستان خوانسار، ضمن تبریک هفته دولت و تشکر از زحمات مسئولین محترم شهرستان در جهت خدمت به مردم، از ایشان درخواست می کنیم، ضمن حمایت از فعالیتهای خودجوش جناح فرهنگی مؤمن، به وظایف حاکمیتی خود در امور فرهنگی شهرستان نیز عمل کرده و فراموش نکنند که به تعبیر رهبر معظم انقلاب « اینجا جمهوری اسلامی است».

با توجه به نعمت آب و هوای بسیار خوب شهرستان خوانسار، به صورت طبیعی این منطقه مورد توجه و اقبال سایر هموطنان قرار گرفته و در ایام تفریحی، تعداد زیادی از مسافرین، در این شهرستان حضور پیدا کرده و ایامی را در اینجا سپری می کنند.

حتی برخی از هموطنان از نقاط مختلف کشور، اقدام به خرید زمین و باغ و منازل مسکونی کرده اند. این اتفاق، در کنار منافعی که می تواند داشته باشد، زنگ خطری هم هست برای مسائل فرهنگی و سنتی این شهرستان.

در همین یکی دو سال اخیر که این اقبال عمومی افزایش داشته، مسائل خاص ضد فرهنگی هم رو به افزایش بوده که اگر اقدام به موقع و دقیقی صورت نگیرد، ممکن است در آینده نزدیک اثرات بدتری داشته و موجب تغییر چهره فرهنگی- دینی این شهرستان شود.

مجمع عالی بسیج شهرستان، در جلسات متعدد خود، این امور را رصد کرده و راه حل هایی را هم به مسئولین پیشنهاد داده است که امید است با پی گیری بیشتر مسئولین امر، اقدامات عاجل و محکمی در این مسائل صورت پذیرد.

در ادامه ضمن تشکر از اعضای سابق شورای اسلامی شهر، به منتخبین جدید شورای اسلامی شهرستان خوانسار تبریک گفته و برایشان آرزوی موفقیت در عمل به وظایف محوله داریم و ضمن اعلام حمایت از ایشان، برای همکاری و همفکری در کارگروه های هشت گانه این شورا، اعلام آمادگی می کنیم.

در پایان به عناوین برخی موارد ضروری که که در جسات مجمع عالی بسیج به تصویب رسیده و مصوبات آن به مسئولین محترم ارسال شده است اشاره ای گذرا می کنیم:

1- ضرورت همکاری بیشتر جهت احیای قانون امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر
2- معرفی شهرستان خوانسار به عنوان شهری فرهنگی و علمی و نه صرفا خوش آب و هوا و توریستی که در همین راستا معرفی علمای بزرگ شهرستان و نصب تصاویر آنها در ورودی و خروجی شهرستان یکی از امور لازم و ضروری است که بارها به مسئولین توصیه شده است.

3- با توجه به اینکه شهرستان خوانسار، یکی از پایگاههای مهم هیئات حسینی در کشور است، پیشنهاد می شود در یکی از روزهای دهه اول محرم، عزاداری به صورت متحد و یکپارچه، با حضور همه هیئتهای عزاداری شهرستان خوانسار در یک مکان واحد برگزار شود تا الگویی برای وحدت و یکپارچگی مردم شهرستان خوانسار باشد.

والسلام علینا و علی عبادالله الصالحین
مجمع عالی بسیج شهرستان خوانسار
8/6/1396

ارسال نظرات
پر بیننده ها