به مناسبت هفته دولت انجام شد:

بهره برداری از استخر ذخیره آب کشاورزی در روستای هامانه اردکان

به مناسبت هفته دولت و در مراسمی از استخر ذخیره آب کشاورزی در روستای هامانه اردکان بهره برداری شد.
کد خبر: ۸۹۱۱۴۶۷
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، فرماندار اردکان در مراسم بهره برداری از استخر آب کشاورزی در روستای هامانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: امیدواریم که بتوانیم راه این شهدا را ادامه دهیم و شرمنده آن‌ها نباشیم.
وی به سیاست‌های دولت در جهت حفظ کشاورزی در روستا‌ها اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح در راستای حفظ منابع آب و کشاورزی و همچنین در زمینه اشتغال زایی و جلوگیری از مهاجرت در این روستا‌ها نقش مهم و مؤثری دارد.
هادی مقیمی اظهار داشت: با توجه به محدودیت در منابع آب و ظرفیت‌هایی که در روستای هامانه وجود دارد باید بهره برداری حداکثری را از این استخر ذخیره آب داشته باشیم.
وی گفت: باید سیلاب‌ها به نعمت تبدیل شود تا زمینه عمران و آبادی روستا‌ها فراهم گردد.
معاون فنی جهاد کشاوزی اردکان هم در این مراسم گفت: با توجه به کمبود آب در این منطقه از سال ۱۳۹۱ طرح استفاده از آب‌های سطحی آغاز شد و در این راستا مقرر گردید استخری با حجم ۲۸ هزار مترمکعب ساخته شود که با توجه به شرایط و شیب بندی زمین، دو استخر ۱۴ هزار مترمکعبی طراحی شد تا از آب‌های فصلی و مازاد استفاده شود.
وی افزود: فاز اول این استخر با حجم ۱۴ هزار مترمکعب در ابعاد تقریبی ۵۰ در ۳۶ متر و با عمق ۸ متر ساخته شده که به بهره برداری می‌رسد و برای تکمیل فاز دوم این پروژه مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان نیاز است و امیدواریم که تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
سیدعلی حسینی پور گفت: برای اجرای این طرح تاکنون ۳۵۰ میلیون تومان از اعتبارات بخشداری خرانق و جهاد کشاورزی هزینه شده است.
وی افزود: با بهره برداری از این پروژه و استفاده بهینه از آب‌های روان شاهد مهاجرت معکوس به روستا و ماندگاری افراد در روستا و تولید محصولات بیشتری خواهیم بود.
لازم به ذکر است که روستای هامانه از توابع بخش خرانق در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال شرق اردکان واقع شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار