اطلاعیه بسیج سازندگی ناحیه ثارالله یزدهمزمان با عید سعید قربان:
با توجه به فرارسیدن عید قربان و قربانی کردن در این روزبزرگ و لزوم رعایت موارد بهداشتی و خرید دام از مرکز های معتبر و زیر نظر بهداشت می توان به راحتی از این بیماری در امان بود.
کد خبر: ۸۹۱۱۴۶۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، با توجه به فرارسیدن عید قربان و قربانی کردن در این روزبزرگ و لزوم رعایت موارد بهداشتی و خرید دام از مرکز‌های معتبر و زیر نظر بهداشت می‌توان به راحتی از این بیماری در امان بود.
مسئول بسج سازندگی ناحیه ثارالله یزد ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن عید قربان دراین خصوص گفت:: با توجه به این عید بزرگ و قربانی کردن در این روز و با توجه به بیماری تب کریمه کنگو باید به طور جدی در این مسئله احتیا ط. و دقت لازم را هنگا م. خرید دام و ذبح را داشته با شیم.
جواد دهقانی درادامه تاکید کرد:مصرف گوشت تازه به دلیل بدون علامت بودن، لازم است گوشت دام پس از ذبح به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال قرار گیرد تا ویروس‌های آن از بین رفته و قابل استفاده باشد. آلایش‌های خوراکی مثل جگر، قلوه و ... باید ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری شوند تا قابل استفاده باشند.
وی افزود: در خرید و ذبح دام به چند نکته توجه داشته باشیم:
خودداری از کشتار دام در محل‌های غیر مجاز وبدون نظارت شبکه دامپزشکی، عدم خرید دام ازکانون‌های بیماری در دامداری‌ها یی که موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.
وی درپایان خاطر نشان کرد: رعایت اصول ایمنی در موقع تماس با گوشت تازه، دل، جگر و سایر آلایش‌های دامی استفاده از دستکش در هنگا م. استفاده از گوشت و مخصوصاً اعضای پرخون دام نظیر جگر را از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه در مقابل این بیماری دانست و اظهار داشت: به مردم اطمینان می‌دهیم در صورت خرید دام ازمراکز معتبر و زیر نظر اداره دامپزشکی و رعایت نکات بهداشتی هیچ خطری آنان را تهدید نخواهد کرد.
ارسال نظرات