مسئول بسیج کارمندان سپاه سلمان :

تربیت کارمندان هم‌تراز با انقلاب اسلامی از رسالت‌های مهم بسیج کارمندان است

مسئول بسیج کارمندان سپاه سلمان اظهارداشت :با بهره ‌گیری از بسیج کارمندان، فضای ادارات را به سمتی که هدف و آرمان امام، انقلاب و رهبری است پیش ببریم
کد خبر: ۸۹۱۱۳۴۶
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان بسیج کارمندان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که هدف بسیج کارمندان کمک به کادرسازی نیرو‌های در تراز انقلاب اسلامی است، گفت: کمک به کارآمدسازی نظام اداری، نهادینه کردن و فرهنگ‌سازی خدمت بی‌منت به مردم و توسعه و تعمیق تفکر بسیجی در بدنه دولت است..
سرهنگ پاسدار مسعود پناهی افزود: بسیج از جمله سازمان‌هایی است که کاملاً مردمی و از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است..
,وی بیان کرد: بسیج کارمندان یکی از اقشار سازمان بسیج است که متناسب با نام آن، در تمامی ادارات گسترش یافته است و در دایره‌ای بازتر، اعضای بیشتری را در خود جایی داده است
پناهی تصریح کرد: بسیج کارمندان درسال پنجم جنگ تحمیلی که هیأت وزیران در دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۴ دستگاه‌های اجرایی را ملزم به آموزش نظامی و اعزام ۵ درصد کارکنان و پشتیبانی از جبهه و جنگ کردند، تشکیل شده است..
۲۷ مسئول بسیج کارمندان سپاه سلمان اظهار داشت: درشهریور ۱۳۶۹ دستورالعمل تشکیل رده‌های مقاومت بسیج در ادارات به تصویب مقام معظم رهبری به عنوان فرماندهی کل قوا رسید که بر اساس آن تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهاد‌های انقلاب اسلامی، شرکت‌ها، بانکها، کارخانجات ملی شده، شهرداری‌ها و تمامی مؤسسه‌هایی که از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کردند، مکلف شدند، نسبت به تشکیل رده‌های مقاومت بسیج اقدام کنند..
وی با اشاره به این مطلب که بخشنامه مورخه ۲۸ خرداد ۷۱ توسط رئیس جمهوری وقت به تمامی وزارتخانه و استانداری‌ها ابلاغ شد و تشکیل و تقویت پایگاه‌های مقاومت بسیج در دستور کار ادارات قرار گرفت، گفت: هدف اصلی آن پشتیبانی از بسیج بود بنابراین بسیج ادارات، اصناف و کارگری نیروی مقاومت بسیج این مسئولیت را بر عهده گرفت.
این مسئول با تاکید بر این مطلب که در پایان سال ۸۸ بسیج ادارات به عنوان سازمانی مستقل با عنوان سازمان بسیج ادارات کشور با رویکرد و اهداف جدید تشکیل شداظهارداشت.
بسیج ادارات که یک سازمان انسان‌محور بود به بسیج کارمندان که می‌توان آن را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین اقشار بسیج عنوان کرد، تغییر نام داد.
این مسئول در ادامه بیان کرد:اهداف بسیج کارمندان خیلی گسترده است که می‌توان به سه اصل مهم یعنی جذب، ساماندهی و آموزش در زمینه‌های نظامی، اعتقادی و ... نام برد.
وی یکی از بزرگترین فعالیت‌های بسیج کارمندان را تربیت نیروی انسانی برای نظام اسلامی در قالب حلقه‌های صالحین عنوان وتصریح کرد:ترویج تکریم و خدمات‌رسانی بی‌منت، کمک به استقرار نظام اداری جهادی انقلابی و سلامت اداری به عنوان یکی از مباحث مورد تاکید رهبری از دیگر اهداف تشکیل بسیج ادارات است.
سرهنگ پناهی اظهارداشت: البته باید گفت: بیشترین زمینه کاری بسیج کارمندی در حوزه‌های فرهنگی بوده و ایجاد نشاط در محیط اداری، توجه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و حرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در ادارات از دیگر مباحثی است که از سوی بسیج کارمندان در استان دنبال می‌شود.
مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان یکی از کار‌های سازمان بسیج کارمندان استان را که با جدیت پیگیری می‌شود، اجرای پروژه اقتصاد مقاومتی در ادارات مختلف عنوان که در این راستا سعی داریم توانایی هر اداره را در زمینه اجرای یک طرح اقتصاد مقاومتی احصا و از آن بهره‌گیری کنیم..
پناهی تربیت کارمندان هم‌تراز با انقلاب اسلامی را از دیگر رسالت‌های مهم بسیج کارمندان برشمرد که امسال به صورت ویژه در دستور کار استان قرار گرفته و حرکت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است دانست.
وی در ادامه با تاکید این نکته که سعی داریم با بهره گیری از بسیج کارمندان، فضای ادارات را به سمتی که هدف و آرمان امام، انقلاب و رهبری است پیش ببریم و در این راستا برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده‌ایم اضافه کرد:. بسیج کارمندان در ادارات بازوی توانایی برای کمک به مدیران در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و دیگر بخش‌ها هستند و تکریم ارباب رجوع، توانمندسازی کارمندان، تحکیم بنیان خانواده کارمندان، برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در این راستا در دستور کار قرار گرفته و برنامه‌ها را به گونه‌ای تنظیم کرده‌ایم که در زمانی غیر از وقت اداری انجام شود تا موجب ایجاد مشکل برای ارباب رجوع نشود.
وی تصریح کرد: بسیج کارمندان قائل به تکلیف است، چون معتقدیم اگر قائل به تکلیف نباشیم به نتیجه‌ای مد نظر نخواهیم رسید. اگر کارمند بسیجی ما تکلیف‌گرا باشد قطعا هر کار به زمین مانده‌ای را بدون توجه به کم‌کاری و بی‌توجهی دیگر همکارانش انجام می‌دهد و عدم اجرای رسالت از سوی دیگران مانع از ورود آن در انجام آن نخواهد شد.
این مسئول با اشاره به این مطلب که سازمان بسیج کارمندان سیستان و بلوچستان در زمینه اقتصاد مقاومتی تاثیرگزاری بسیاری دارد گفت:فرهنگ سازی مفهوم اقتصاد اسلامی (مقاومتی) در حلقه‌های صالحین، احصای گره‌های نظام اداری مرتبط با مباحث اقتصادی و ارایه راهکار‌های برون‌رفت از آنها، تبیین الزامات اقتصاد مقاومتی با بهره‌گیری از ظرفیت بسیج کارمندان و ارایه مشاوره تخصصی در زمینه کمک به افزایش تولید و بهینه کردن آن از فعالیت‌های سازمان بسیج کارمندان در این راستا است
ارسال نظرات
آخرین اخبار