یکی از اساتید دانشگاه تبریز در همایش مقابله با جریان های انحرافی در میانه با بیان اینکه دشمن مترصد رفتارهای اشتباه ماست، مداحان را به هوشمندی در گفتار و رفتار فرا خواند و متذکر شد: مراقب باشیم با رفتارهای غلط خود، بهانه دست دشمن ندهیم.
کد خبر: ۸۹۱۱۳۱۵
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

   به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مجتبی نظری با تشریح اوضاع سیاسی اسلام در جهان و تلاش دشمن برای نابودی اسلام به دست داعشیان مسلمان نما، گفت: نیروهای داعشی و خانواده هایشان مبادرت به حفظ قرآن می کنند تا خود و رفتارهایشان را حقّ جلوه دهند.

  وی افزود: آن ها با توحش و قتل و غارت و تجاوز، می خواهند چهره اسلام را چهره ای خشن، وحشی و متجاوز به جهان معرفی کنند و همه تلاش خود را برای ریشه کنی شیعیان بکار گرفته اند حتی در این راه به خانواده های خود هم رحم نکرده و فرزندانشان را برای کشتار جمعی شیعیان با انجام عملیات انتحاری، تحریک و ترغیب می کنند.  

   این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نزدیک شدن ایام عزاداری ماه محرم، از مداحان خواست تا از هم اکنون نسبت به آنچه برای مردم ارائه خواهند کرد، برنامه ریزی کرده و مطالبشان را بازنگری کنند.

    حجت الاسلام نظری، قمه زنی و از این قبیل عادات توسط شیعیان و ارائه مطالب خارج از عقل و غیرقابل قبول توسط وعاظ و مداحان را عاملی برای تمسخر و بهره جویی دشمن تلقی کرد و گفت: آنچه واقعی و مستند است باید مبنای روضه خوانی و عزاداری های ما قرار گیرد.

  وی با تذکر بر اینکه یزید، شمر، ابن ملجم و امثال آن ها اکنون در لباس داعش و ... وارد صحنه شده اند و حتی به ارتداد شیعه هم راضی نشده، آن ها را کافر معرفی می کنند، اظهار کرد: حسینی که فقط در محرم ها میهمان ما باشد به درد نمی خورد، ما باید در همه طول سال حسینی بوده و حسین وار زندگی کنیم تا هیچ کس و در هیچ لباسی نتواند ما را از پای درآورد.

   همایش روشنگری مقابله با جریان های انحرافی و افراطی تکفیری با حضور  بیش از 200 نفر از مداحان و فرماندهان پایگاه های بسیج در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

 

ارسال نظرات