مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: نظارت‌های بهداشتی را به شدت افزایش داده‌ایم و برای این روز 51 اکیپ سیار و ثابت برای اقدامات نظارتی کشتار دام در عید قربان در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۹۱۱۲۷۵
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ در اراک، درخصوص نظارت اداره کل دامپزشکی استان بر کشتار دام‌های قربانی در روز عید سعید قربان گفت: به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان اداره کل دامپزشکی اقدام به افزایش میزان نظارت‌های بهداشتی و شرعی خود بر دام‌های کشتاری و قربانی کرده است.

شانقی با بیان اینکه اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی این استان در عید قربان بر مراکز عرضه دام زنده نظارت کامل دارند، گفت: نظارت‌های بهداشتی را به شدت افزایش داده‌ایم و برای این روز 51 اکیپ سیار و ثابت برای اقدامات نظارتی کشتار دام در عید قربان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این اکیپ‌ها متشکل از 21 دامپزشک و 35 بازرس بهداشت گوشت است و اماکن استقرار اکیپ‌ها شامل شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها میدان کشتار و کشتارگاه‌ها است و اکیپ‌های سیار نیز با تماس با شماره 1512 در محل ذبح حاضر می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به خطر بیماری تب کریمه کنگو لازم است که ذبح دام و نذورات در کشتارگاه انجام گیرد و پس از نگهداری 24 ساعته در یخچال توزیع شود.

شانقی ادامه داد: در صورت ذبح در منزل افراد حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند. با تماس مردم با 1512 اکیپ‌های سیار از محل به منظور بررسی الزامات بهداشتی بازدید می کنند و پس از ذبح محل کشتار باید با مواد ضدعفونی کننده تمیز شود.


انتهای پیام/

ارسال نظرات