زمین لرزه ای با قدرت ۵.۴ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد روز پنجشنبه زیارتعلی در هرمزگان را لرزاند.
کد خبر: ۸۹۱۱۲۵۲
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، شبکه لرزه نگاری  موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد این زمین لرزه ساعت ۶  بامداد امروز رخ داد.


کانون این زلزله در موقعیت ۲۷.۸۹ عرض شمالی و ۵۷.۱۲ طول شرقی و در ۲۲ کیلومتری عمق زمین ثبت شده است.

این زلزله پس لرزه هایی با قدرت بیش از سه ریشتر نیز در پی داشته است. 

نیروهای هلال احمر به منطقه اعزام شده اند و هلال احمر سایر شهرهای استان برای نیاز احتمالی به امداد رسانی در حالت آماده باش هستند.

زیارتعلی نام شهری در بخش رودخانه از توابع شهرستان رودان در استان هرمزگان واقع است.

 ساعت ۷:۰۰ 

نیک طبع معاون فرماندار شهرستان رودان به صدا و سیما گفت: هنوز خسارتی از این زمین لرزه به فرمانداری رودان گزارش نشده است و بررسی ها در این زمینه ادامه دارد.

ساعت ۷:۱۵

تا این ساعت ۱۲ پس لرزه در زیارتعلی ثبت شده که قدرت ۸ پس لرزه بیش از ۳ ریشتر بوده است . 

ساعت ۷:۳۰

خبرهای رسیده از مسئولان محلی حاکی است طبق برآوردهای اولیه این زلزله خسارت جانی نداشته است.

ساعت ۷:۴۰

زیارتعلی برای چهاردهمین بار از صبح امروز لرزید . ساعت ۷:۳۸  زمین لرزه ای به قدرت ۴.۲ ریشتر در عمق ۱۵ کیلومتری زمین در  این منطقه ثبت شد. 

ساعت ۷:۵۵

مدیرکل ستاد بحران استان هرمزگان به خبرنگار مهر گفت: زمین لرزه صبح پنجشنبه هیچگونه خسارت جانی در پی نداشت. 

علیرضا صفا عنوان کرد: تیمهای امداد و نجات هلال احمر بلافاصله پس از گزارش زلزله به محل اعزام شده اند تا در صورت نیاز خدمات امدادی انجام شود. همچنین تیم های ارزیاب شهرستان رودان هم در محل وقوع حادثه حضور دارند.

صفا اظهارداشت: خوشبختانه کانون زمین لرزه در منطقه مسکونی نبوده است ولی این زمین لرزه در شهرهای رودان و بندرعباس هم کاملا احساس شد و موجب ترس و وحشت اهالی شد.

ساعت ۸:۱۹

مدیرکل هلال احمر هرمزگان در گفتگو با مهر گفت: تیم های ارزیاب جهت بررسی خسارت های احتمالی زمین لرزه در شهر زیارتعلی مستقر شده اند.

علی اعمی عنوان کرد: پس از اعلام زمین لرزه ۵.۴ ریشتری صبح پنجشنبه تیم های امداد و نجات به همراه اقلام مورد نیاز از جمله چادر، مواد غذایی و دارو در محل مستقر شده اند.

وی افزود: طی بررسی های صورت گرفته تا کنون خسارت مالی و جانی گزارش نشده است. اما همچنان این آمادگی وجود دارد تا در صورت نیاز تیم های دیگر امدادی به منطقه اعزام شوند.

اعمی تصریح کرد: پس از حضور اولین تیم امداد و نجات هلال احمر که از شهر رودان عازم زیارتعلی شد تمامی اقدامات جهت هدایت مردم به اماکن امن و حفظ آرامش ساکنان منطقه در حال انجام است.

ساعت ۸:۳۷

از ساعت ۶ صبح پنجشنبه ۱۴ زمین لرزه و پس لرزه شهر زیارتعلی در شهرستان رودان را لرزاند.

زمین لرزه ای به قدرت ۵.۴ در مقیاس درونی زمین ساعت ۶ صبح پنجشنبه در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر زیارتعلی از توابع شهرستان رودان را لرزاند. این زمین لرزه در شهرهای رودان و حتی شهرهای بندرعباس و روستاهای شهرستان بندرعباس احساس شد.

پس از وقوع این زمین لرزه ۱۳ پس لرزه این شهر را لرزاند که هیچکدام خسارتی در پی نداشت. به ترتیب زمین لرزه هایی به قدرت ۲.۳، ۲.۹، ۳.۱، ۲.۹، ۳.۴، ۳.۲، ۲.۸ ،۲.۸، ۳.۱، ۳، ۳.۳، ۳.۱ و ۴.۲ به وقوع پیوست.

ساعت ۸:۵۷

مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان گفت: با همکاری هلال احمر هرمزگان تمهیدات لازم جهت اسکان موقت اتخاذ شده است.

علیرضا صفا ایسینی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد تمهیدات اتخاذ شده در کانون زمین لرزه بیان داشت: با وقوع زمین لرزه صبح پنجشنبه و وقوع ۱۴ پس لرزه تمهیدات لازم جهت اسکان موقت مردم در کانون اصلی زمین لرزه دیده شده است.

وی عنوان کرد: اماکن امن در اطراف شهر و حتی پارکها جهت اسکان موقت مشخص شده است تا مردم در این اماکن حضور یابند. خوشبخانه حضور به موقع تیم های امداد و نجات در ساماندهی شرایط مناسب و مطلوب بود.

صفا خاطرنشان کرد: مردم نگران نباشند و با تیم های امداد و نجات همکاری داشته باشند.

ارسال نظرات