رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: همزمان با روز عرفه و عید سعید قربان ۱۵ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی شهرستان کرمانشاه بر دام های قربانی نظارت بهداشتی و شرعی خواهند داشت.
کد خبر: ۸۹۱۱۲۱۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، تورج کرمیان امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: همزمان با روز عرفه و عید سعید قربان ۱۵ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی کرمانشاه بر دام های قربانی، نظارت بهداشتی و شرعی خواهند داشت.

وی ادامه داد: از طرف شهرداری و اجرائیات شهرداری ۱۱ مکان عرضه و فروش دام قربانی در سطح شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده که کارشناسان دامپزشکی نیز با حضور در این مکان ها ناظر بهداشتی بر دام های قربانی هستند.

این مقام مسئول ۱۱مکان عرضه بهداشتی دام در شهرستان کرمانشاه را  بلوار طاقبستان مقابل حوزه علمیه، زمین خالی ضلع شمالی میدان ظفر، زمین خالی مقابل پمپ بنزین رسالت، میدان آزادگان بلوار مهتاب ابتدای بلوار توحید، زیر سیم ارتش، ضلع غربی میدان پردیس، میدان امام خمینی بلوار نماز، مقابل شهرک مهدیه، بلوارگلریزان جنب پارک، پنجشنبه بازار میدان شهدا، ابتدای پارک کاج خیابان ۵۶ متری اعلام کرد.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه، در محل شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه نیز یک اکیپ ثابت متشکل از کارشناسان دامپزشکی آماده خدمات رسانی به شهروندان است.

کرمیان از شهروندان خواست که در راستای جلوگیری از انشار بیماری های مشترک بین انسان و دام مانند تب کریمه کنگو، تب مالت و ... در روز عید سعید قربان حتی المقدور دام های قربانی خود را جهت ذبح به کشتارگاه صنعتی دام بیستون که به صورت رایگان خدمات ارائه می دهد، منتقل کنند.

این مقام مسئول توصیه کرد: چنانچه ذبح دام در منازل توسط افراد صورت می گیرد، فردی که اقدام به انجام این کار می کند می بایست از وسایل حفاظت فردی مانند دستکش، روپوش، چکمه و ... استفاده کند و پس از ذبح دام نیز گوشت آن باید تا مدت ۲۴ ساعت بعد از کشتار در یخچال معمولی و در دمای (صفر تا چهار درجه سانتیگراد) به منظور صورت گرفتن جمود نعشی نگهداری و سپس به مصرف برسد.

وی اضافه کرد: ذبح دام در معابر و خیابان ها علاوه بر انتقال بیماری های مشترک بین دام و انسان موجب آلودگی زیست محیطی می شود.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه، شهروندان می توانند از خدمات رایگان نظارت بهداشتی و شرعی بازرسان دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از طریق شماره چهاررقمی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ و همچنین شماره تماس ۳۷۲۴۶۳۲۵ بهره مند شوند.

ارسال نظرات