مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی را از صنایع و شرکت‌های تولیدی دانست.
کد خبر: ۸۹۱۱۲۰۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ بهروز ریاحی در آئیین افنتتاح 16 طرح صنعتی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ۶۰ میلیارد دلار صادرانت ویژه کشور در سال جاری پیش بینی شده است.

وی با بیان لاینکه تراز تجاری کشور در سال گذشته بوده است و صادرات بیشتری را نسبت به واردات داشته ایم عنوان کرد: سقف صادرات در سال گذشته ۵۴.۲ میلیارد دلار و واردات ۵۴.۱ میلیارد دلار بود است.

این مسئول به افتتاح  فولاد چابهار و کردستان تا پایان سال اشاره کرد و خاطرنشان کرد: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از صنایع و شرکت‌های تولیدی است، لذا درهمین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال پایدار وارد عمل شده و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده که یکی از مؤلفه‌های اصلی در آن فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل در کشور است.مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کمیته حمایت از صنعت کشور خاطرنشان کرد: سرانه اشتغال در تولید باید همواره ۲۳۹ میلیون تومان باشد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 600 طرح بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دولت تدبیر و امید را راه‌اندازی شد، تصریح کرد: طی چهار سال گذشته ۳۵ طرح ملی نیز افتتاح شد که از این تعداد یک طرح ملی تحت عنوان فولاد سفید دشت در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

وی با بیان اینکه 24 هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخض صنعت جذب شده است بیان داشت: این در حالی بود که ما پیش بینی جذب 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات از بانک‌ها و صنایع کوچک را داشتیم.

ارسال نظرات