پرداخت 5/1میلیارد دلار تسهیلات برای اشتغال روستاییان و عشایر

خبرگزاری بسیج: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه مجلس لایحه دو فوریتی پرداخت وام با سود 6 درصد به روستاییان و عشایر را تصویب کرده است، از پرداخت یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان و عشایر خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۱۱۴۲
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵

  سید ابوالفضل رضوی در همایش مدیران، نخبگان و اعضای شورای اسلامی شهر و روستای شهرستان ری با اشاره به اینکه اولویت دولت دوازدهم توجه به روستاییان و توسعه روستاها است، تصریح کرد: دولت علاوه بر اعتباری که از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان وعشایر در نظر گرفته 14 هزار میلیارد ریال وام برای این امر اختصاص داده است.

وی در خصوص سود بانکی وام ها نیز خاطر نشان کرد: اگر نرخ سود بانکی را 18 درصد در نظر بگیریم، 5 درصد سود این وام ها توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و 5 درصد دیگر نیز توسط بنیاد علوی پرداخت شده است و روستاییان فقط 8 درصد نرخ سود وام پرداختی را پرداخت می کنند.

رضوی با بیان اینکه وام های اشتغال روستاییان و عشایر بدون وثیقه پرداخت نمی شوند اظهار داشت: وثیقه وام برای روستاییان و عشایر بسیار آسان در نظر گرفته شده است به طوری که زمین های آنان اگر سند نداشته باشد تاییدیه شوراهای اسلامی روستاها، کارت یارانه، سهام عدالت و امتیاز برق و گاز این افراد برای دریافت وام کفایت می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در کشور 2600 دهستان وجود دارد گفت: دولت قصد دارد   در هر دهستان با توجه به اولویت ها و ظرفیت های هر منطقه و با همکاری وزارت صنعت و معدن یک ناحیه صنعتی ایجاد کند.

 رضوی با اشاره به اینکه سیاست مهاجرت معکوس از شهر به روستا در دستور کار دولت است خاطر نشان کرد: امروز تمامی روستاهای بالای 20 خانوار بجز برخی نواحی که صعب العبور هستند از نعمت گاز، روستاهای بالای 10 خانوار از نعمت برق و 93 درصد روستاهای کشور از نعمت جاده آسفالته برخوردار هستند.

 

 

 

ارسال نظرات