در راستای ارتقای سطح معلومات دبیران امر به معروف و نهی از منکر حوزه و پایگاه هاي مقاومت بسيج سپاه خوی دوره آموزشی امر به معروف در حسینسه امام خمینی(ره) سپاه این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۱۱۱۶
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول امر به معروف سپاه شهدا با اشاره به ارتباط امر به معروف و نهی از منکر با سبک زندگی، خاطرنشان کرد: در واقع امر به معروف و نهی از منکر، مبنا و معیاری برای تعریف سبک زندگی است.

سرهنگ پاسدار علی رضا شکوه افزود: فرهنگ سازی و گسترش دو معقوله مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از اهمیت سزایی برخوردار است.

وی ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اقامه شود و به آن عمل گردد و مردم مسئولیت آن را در جامعه به عهده گیرند، همه فرائض محکم شده و استقامت پیدا می کنند.

محمداقبال نیا از پاسداران بازنشسته نیز با اشاره به رویکرد امر به معروف گفت: امر و نهی باید آگاهانه، دلسوزانه و عاقلانه همراه با اخلاق، مداومت و پایداری و بدون اعمال سلیقه باشد، همچنین باید ولایت محور باشد، اگر سلیقه‌مداری وارد این فریضه شود، نتیجه عکس خواهیم گرفت و به جای ترویج معروفات باید شاهد افزایش منکرات باشیم.

وی خاطر نشان کرد: جامعه‌ ی ولایی ارزش محور است و این فریضه اگرچه دینی است اما بر وظیفه اخلاقی و انسانی مبتنی بوده و ریشه در عقلانیت دارد، چراکه عقل اقتضا می‌کند انسان نسبت به سرنوشت جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند احساس مسئولیت داشته باشد.

مسئول حفاظت اطلاعات سپاه خوی نیز  با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري، تصريح كرد: همه مردم بايد نسبت به اين فريضه الهي تكليف خود را انجام دهند و تذكر لساني را نهادينه كنند.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ غنی اسلامی و شیعی در جهت امر به معروف در جامعه به درستی تبیین گردد حقوق بشر با بهترین مولفه های انسانی رعایت خواهد شد و افراد نسبت به حقوق فردی و اجتماعی یکدیگر بی تفاوت نخواهند بود.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به رازداری در ماموریتها اظهار داشت: در حین انجام فرایض الهی باید حفاظت گفتار و رفتار حفظ گردد تا بتوان بدون هیچ مشکلاتی کارها را پیش برد.

دبیر اجرایی امر به معروف سپاه خوی نیز در ادامه با این عنوان امرو به معروف از برترین اعمال خلق است و چیزی مهمتر از امر به معروف و نهی از منکر در دین وجود ندارد افزود: مسئولانی که می خواهند این فریضه مهم را اجرا کنند ابتدا باید خود باور قلبی به این امر مهم داشته باشند و مشخص است مدیری که وعده خلاف بدهد و کار خلاف قانون بکند نمی تواند مروج خوبیها و ناهی منکرات باشد.

سرهنگ پاسدار نظرعلی جبارزاده در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد برنامه های این ستاد،  و تبیین  برنامه های سال96 به سوالات دبیران امر به معروف حوزه و پایگاه های سپاه خوی پاسخ داد.

ارسال نظرات