مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا آذربایجان غربی:
نماینده ولی فقیه در سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی قطب کشاورزی در ایران است پس روا نیست که برای پذیرایی از محصولات خارجی استفاده شود.
کد خبر: ۸۹۱۱۱۱۰
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرائی در حاشیه نمایشگاه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اگر آذربایجان شرقی به عنوان قطب صنعتی شناخته می‌شود استان ما نیز به عنوان قطب کشاورزی شناخته شده و ظرفیتی که در بعد کشاورزی در استان وجود دارد در هیچ منطقه و استانی وجود نداشته و قابل قیاس با سایر استان‌ها نیست و باید از این ظرفیت بالقوه نهایت استفاده را داشته باشیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم از این پتانسیل‌های استان بهره ببریم در واقع گام موثری در راستای  نهادینه‌سازی اقتصاد مقاومتی برداشته‌ایم، مسئله و دغدغه‌ای که امروز استان ما به عنوان قطب کشاورزی با آن دست و پنجه نرم می‌کند مسئله عدم فروش و بازاریابی مناسب برای محصولات کشاورزی است که برای حمایت از این ظرفیت عظیم کشاورزی استان باید از خود استان و ادارات استفاده کنیم. 

وی ادامه داد: در همایش‌ها و برنامه‌های مختلف ادارات و سازمان‌ها به جای استفاده از محصولات خارجی باید از محصولات بومی و داخل که در استان تولید می‌شود استفاده کرد برای مثال امروز بهترین میوه‌های کشاورزان و باغداران مانده و یا خریداری نمی‌شود یا با کمترین قیمتی که حتی هزینه کودی که کشاورز برای محصول استفاده کرده است تأمین نمی‌شود و برای این امر ادارات و ارگان های مختلف در همایش‌ها و برنامه‌های خود به جای میوه‌هایی مثل موز می‌توانند از میوه‌جات این باغداران خریداری و استفاده کنند که این امر هم باعث تقویت اقتصاد استان می‌شود و هم از ضرر و زیان کشاورزان جلوگیری خواهد شد. 

سرائی تصریح کرد: باید حمایت‌های ویژه از سوی دولت انجام شود تا از این ظرفیت باغداری که در استان وجود دارد تا نهایت استفاده را از این ظرفیت داشته باشیم، حضرت آقا در سخنان خود اشاره فرمودند که در خصوص اقتصاد مقاومتی مصوبات زیادی صورت می‌گیرد اما خروجی این مصوبات مهم است.

وی اظهار داشت: بسیج سازندگی حرکت‌های بسیار موثری در راستای عمل به موازین اقتصاد مقاومتی انجام داده است و نمایشگاه‌هایی از این قبیل می‌تواند حمایت ویژه‌ای از کارآفرینان باشد که در این نمایشگاه نیز کارآفرینانی هستند که با پنج میلیون یا 10 میلیون تومان توانسته‌اند کار خود را شروع کنند و امروز نیز فعالیت‌های خود را توسعه داده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا استان عنوان کرد: توجه به بنگاه‌های کوچک زودبازده نیاز امروز اقتصاد کشور و یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است. 

ارسال نظرات