خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: در هفته دولت همزمان با گرامیداشت شهیدان رجائی و باهنر تعداد 14 پروژه گازرسانی به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۸۹۱۱۰۱۹
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷

بهره‌برداری از 14 پروژه گازرسانی طی هفته دولت در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدمهدی مهدوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت شهیدان رجائی و باهنر اسوه های تقوا و خدمت، از خداوند توفیق و سربلندی برای دولتمردان که در خط ولایت همچنان خادم مردم جمهوری اسلامی ایران باشند، اظهار داشت: شرکت گاز استان همدان در حال حاضر 576 هزار مشترک را تحت پوشش دارد که 35 درصد سهم این مشترکین در بخش روستایی است.

وی با بیان اینکه 313 هزار علمک یا انشعاب در سطح استان منصوب داریم که 46 درصد از آن سهم روستاهای استان است، گفت: از تعداد مشترکین گاز استان 93 درصد در بخش مسکونی و 2 هزار و 150 واحد صنعتی و تولیدی در حال حاضر از نعمت گاز برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان تأکید کرد: در هفته دولت همزمان با گرامیداشت شهیدان رجائی و باهنر تعداد 14 پروژه گازرسانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه 13 روستای جدید از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: از این 13 روستا 9 روستا در شهرستان ملایر، 3 روستا در نهاوند و فاز چهار شهرک فرهنگیان همدان در استان به بهره برداری رسید.

مهدوی عنوان کرد: اعتبار هزینه شده برای این تعداد پروژه بیش از 58 میلیارد ریال بود که حدود 520 خانوار جدید از نعمت گاز بهره‌مند شدند و به مصرف‌کنندگان استان افزوده شد.

*996 روستای همدان از نعمت گاز برخوردارند

وی در ادامه یادآور شد: حجم عملیات پروژه‌های مذکور بالغ بر 56 کیلومتر خطوط شبکه و تغذیه، 500 انشعاب و 13 ایستگاه تقلیل فشار بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان ابراز داشت: با احتساب روستاهای گازدار شده در هفته دولت، تعداد روستاهای گازدار استان همدان در حال حاضر به 996 روستا رسیده و ضریب نفوذ در بخش گاز خانوار روستایی استان نیز به 99.7 درصد  ارتقاء یافته است.

وی بیان کرد: با گازدار شدن 15 روستای فعال طی 2 ماه آینده، شمار روستاهای گازدار به یک هزار و 11 روستا خواهد رسید و حدود 500 خانوار روستایی دیگر نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

مهدوی افزود: از 996 روستا 15 روستا ظرف یکی دو ماه آینده گازدار شده، سه روستای دیگر فعال است که در سال جاری به بهره برداری می رسد، هفت روستای دیگر هم برای انتخاب پیمانکار در دستور کار داریم و در مجموع 59 روستا باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه سال جاری در واحدهای عملیاتی و اجرایی حدود 95 کیلومتر شبکه شهری و روستایی را اجرایی شد، عنوان کرد: حدود یک هزار و 100 انشعاب جدید نصب شده و بیش از 5 هزار و 200 مشترک جدید در بخش ادارات گازرسانی شدند.

*بهره‌مندی65 واحد صنعتی جدید از نعمت گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: 65 واحد صنعتی جدید نیز از ابتدای سال تاکنون از نعمت گاز بهره‌مند شده و به واحدهای صنعتی اضافه شدند.

وی ادامه داد: مصرف گاز طبیعی استان طی سال جاری تا سوم شهریور ماه بالغ بر یک هزار و 340 میلیون مترمعکب بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود 2 درصد رشد داشتیم.

مهدوی در خصوص بخش نیروگاهی، افزود: در بخش نیروگاهی معادل 630 میلیون مترمکعب مصرف داشتیم که 47 درصد مصرف استان را نیروگاه شهید مفتح همدان به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه حدود 708 میلیون مترمکعب مصرف ما طی مدت سال جاری متعلق به بخش نیروگاهی و صنعتی بود، اظهار داشت: این میزان حدود 60 درصد مصرف کل استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه سه کارخانه سیمان واقع در استان همدان معادل 8.5 درصد مصرف کل استان را در این چند ماه به خود اختصاص داده اند، بیان کرد: از مصرف یک هزار و 340 میلیون مترمکعب گاز طبیعی، 51 درصد سهم شهرستان کبودراهنگ، 14.5 درصد سهم شهرستان همدان، 8 درصد سهم شهرستان ملایر، 8.2 درصد سهم شهرستان رزن، 7.4 درصد سهم شهرستان نهاوند و بالاخره 5.5 درصد سهم شهرستان بهار بوده است.

* رشد 13 درصدی مصرف گاز در بخش صنعتی و نیروگاهی

وی در ادامه بیان کرد: همچنین از میزان مصرف شده گاز طی سال جاری 30 درصد سهم شهرها و 9.4 درصد سهم روستاهای استان، 60 درصد سهم نیروگاه و بخش صنعتی بوده و 930 هزار مترمکعب روزانه مصرف سه کارخانه سیمان بوده و مصرف روزانه جایگاه‌های CNG استان که 42 جایگاه آن فعال است روزانه بالغ بر 450 مترمکعب است.

مهدوی با بیان اینکه در بخش اقتصاد مقاومتی در سال جاری چند مؤلفه را برای خود در مجموعه استان تعریف کرده ایم که در استانداری نیز مورد تأئید قرار گرفت، عنوان کرد: به دنبال این هستیم که 15 درصد مصرف گاز را بتوانیم در بخش صنعتی و نیروگاهی نسبت به سال قبل افزایش دهیم.

وی تأکید کرد: در سال گذشته میزان گازی که تحویل نیروگاه شد سه برابر مقداری بود که در سال 94 تحویل داده شد یعنی رشد سه برابری در تحویل گاز طبیعی به نیروگاه شهید مفتح در سال 95 نسبت به سال 94 داشتیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان تصریح کرد: در سال جاری معادل 11.5 درصد رشد را در تحویل گاز نیروگاه شهید مفتح همدان شاهد بودیم و در بخش شهری 8 درصد رشد منفی داشتیم یعنی با کاهش مصرف مواجه بودیم.

وی ادامه داد: در بخش صنعتی در قالب اقتصاد مقاومتی یکی از تعهدات شرکت گاز این است که 15 درصد رشد مصرف را در بخش صنعتی و نیروگاهی جمعا به نسبت سال قبل داشته باشیم که این میزان معادل 13 درصد رشد را توانستیم مواجه باشیم.

مهدوی گفت: در سال جاری یکی از تعهدات اقتصاد مقاومتی که در قالب اهداف شرکت گاز منظور شده 18 هزار مشترک جدید را پیش بینی کردیم که توانستیم معادل 5 هزار و 200 مشترک جدید را اخذ کنیم.

*واگذاری   5 خدمت به دفاتر پیشخوان

وی در ادامه اضافه کرد: در سال گذشته برای اولین بار در سطح استان همدان 5 خدمت به دفاتر پیشخوان شرکت گاز استان همدان واگذار شد و خدماتی نظیر اشتراک‌پذیری، تغییر نام، صدور قبض المثنی، تسویه حساب و همچنین تصحیح مبلغ از دیگر خدمات پیشخوان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان عنوان کرد: همکاران ما در سال 95 در شهر همدان حدود 18 هزار خدمت را از طریق دفاتر پیشخوان مدیریت کردند و در سال جاری تاکنون معادل 22 هزار و 750 مورد خدمات را به مردم  ارائه دادند.

وی با بیان اینکه در همدان حدود 50 دفتر پیشخوان داریم و در کل استان 116 دفتر خدماتی داریم، خاطرنشان کرد: در سال گذشته اتفاق خوبی در بخش فناوری و بهره‌برداری افتاد و آن این بود که روش جدیدی را به عنوان قبض آنلاین که آنی و لحظه ای بود در شهرستان بهار عملیاتی شد و شهرهای بهار، لالجین و صالح آباد که 6 درصد مشترکین را به خود اختصاص داده اند از این خدمت بهره‌مند شدند.

مهدوی بیان کرد: از محاسن این طرح صدور قبض توسط کنتورخوان‌ها در محل قرائت است که از مزایای آن این است که اگر اشتباهی در قرائت کنتور اتفاق بیفتد بلافاصله اصلاح می شود و زمان پرداخت از زمان چاپ قبض اتفاق می افتد.

وی در خصوص طرح تلفن گویا گفت: یکی دیگر از خدمات این شرکت، تلفن گویای 38282011 است که به صورت رینگ 8 خط را شامل می شود و بدهی مشترک را اعلام می کند.

*ایجاد سیستم پیامکی برای پرداخت بهای گاز مصرفی

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در مورد سایر خدمات این شرکت ابراز داشت: یکی دیگر از خدماتی که در سال گذشته ایجاد شد سیستم پیامکی به شماره 30008811  برای ارسال گاز بها  بود.

وی در خصوص بیمه  افزود: مردم ما 5 سال است چه در شهر و چه روستا تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی قرار دارند و در قبض  مشترکین 50 تومان از آنها کسر می‌شود و در قانون امسال این مبلغ به 100 تومان افزایش یافته و برای هر واحد، شرکت ملی گاز به نیابت از مشترکین گاز خانگی شهر و روستا با بیمه‌گذار قرارداد می‌بندد که مشترکین در خصوص فوت، نقص عضو، خسارت مالی و یا هزینه های پزشکی خسارت دریافت می کنند.

مهدوی با بیان اینکه شرکت بیمه پارسیان در حال حاضر طرف قرارداد شرکت ملی گاز است، در مورد رعایت استانداردها گفت: اگر مشترک در رعایت استانداردها هم مقصر بود و مسائل ایمنی را رعایت نکرده باشد نیز می تواند این تسهیلات را دریافت کند و این حق بیمه مشمول هیچگ ونه کسر فرانشیز نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: بیمه گر موظف است حداکثر ظرف 20 روز خسارت مشترک را پرداخت کند و در زمان آتش سوزی ارائه گزارش آتشنشانی و یا شرکت گاز استان تایید کند که حادثه بر اثر گاز طبیعی بوده مورد نظر و الزامی است همچنین نظریه پزشکی قانونی نیز باید ارائه شود که بیمه گر بتواند براساس نظریه پزشکی قانونی حق بیمه را تعیین کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در خصوص قانون مجازات استفاده غیر مجاز از آب، برق، گاز، تلفن و فاضلاب افزود: در سال‌های قبل قوانین به گونه ای بود که اگر کسی بدون حق اشتراک از گاز استفاده می‌کرد جرم محسوب و حق جرم برای فرد تلقی می‌شد اما اکنون کسی که مشترک نیست و تخلف کرده نیز مشمول جرایم می‌شود.

* همدان دارای بیشترین مطالبات معوق گاز در کشور

وی در خصوص مطالبات استان گفت: مطالبات استان رقم بالایی را به خود اختصاص داده و بیشترین مطالبات معوق را در سطح استان های کشور در همدان شاهد هستیم.

مهدوی با اشاره به بدهی 168 میلیارد تومان بدهی معوقه این شرکت اظهار داشت: از این میزان بیش از 60 میلیارد تومان بدهی بخش خانگی، بیش از 50 میلیارد تومان بخش صنعتی، 18.3 میلیارد تومان مشترکین بخش عمومی، 1.5 میلیارد تومان مراکز مذهبی ، 22.5 میلیارد تومان بدهی جایگاه‌های CNG و 3 میلیارد تومان هم واحدهای تجاری بدهی دارند.

وی گفت: بخش صنعتی ما در اول فروردین ماه 95 معادل 30 میلیارد تومان بدهی داشت که اکنون به بالای 50 میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در خصوص آمار کلی در انتهای سال 91 تا کنون را در مورد مطالبات معوق شرکت گاز استان همدان گفت: آمار کلی در انتهای سال 91 بالغ بر 91 میلیارد تومان بوده است این میزان در سال 92 به 118.6 میلیارد تومان افزایش یافته و در سال 93 به 120 میلیارد تومان رسیده است، در سال 94 به 156 میلیارد تومان و در انتهای سال 95 به 158 میلیارد تومان و اکنون در سال 96 به 168 میلیارد تومان بدهی معوقه رسیده که نسبت به سال 91، 85 درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته 322 میلیارد تومان صورتحساب برای مشترکین استان صادر کردیم از این مبلغ صرفاً 180 میلیارد تومان وصول شد.

مهدوی با اعلام بدهی چند مرکز گفت: کارخانه سیمان نهاوند 17.5 میلیارد تومان، سیمان هگمتانه 10 میلیارد تومان، جایگاه CNG شهرداری نهاوند 6 میلیارد و جایگاه CNG  شهرداری ملایر  805 میلیارد تومان بدهی معوقه دارند.

وی در پایان ابراز داشت: از 576 هزار مشترک در استان همدان، 438 مشترک که حدود 0.8  درصد مشترکین ما را به خود اختصاص می‌دهند 79 میلیارد تومان بدهی دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات