صادق خلیلیان گفت: اجرای مسکن مهر می‌تواند در کاهش نابرابری ‌های اجتماعی و بی عدالتی در اقتصاد کارایی موثری داشته است.
کد خبر: ۸۹۱۱۰۱۴
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۱

صادق خلیلیان وزیر سابق کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت : سیاست‌های مسکن مهر تاثیر مستقیم بر افزایش رفاه گروه های کم درآمد جامعه کشورمان دارد.

وی با بیان اینکه طرح تولید انبوه مسکن ارزان برای گروه های کم درآمد که طرح مسکن مهراست  از سوی دولت دوازدهم جدی گرفته شود افزود: در شرایط رکود اقتصادی قرار گرفته ایم که هزینه های مسکن بیش از 30 درصد درآمد خانوار است از اینرو تامین مسکن برای خانوارها را دشوار می سازد که می‌تواند مشکلات اجتماعی و اقتصادی را برای قشر وسیعی از جامعه ایجاد کند.

خلیلیان در ادامه  یکی از محورهای اصلی  توسعه پایدار را مسکن  نامید و افزود: هر چه میزان اعتماد مدیران نسبت به اجرایی شدن مسکن مهر افزایش یابد میزان مشارکت در اتمام هم افزایش یافته و رضایت متقاضیان بالا خواهد رفت. از اینرو هر چه میزان میزان حمایت مالی دولت از مسکن مهر بیشتر شکل بگیرد رضایت اقشار کم درآمد افزایش خواهد یافت.

کارشناس اقتصادی بسیجی درخاتمه افزود: اجرای مسکن مهر می‌تواند در کاهش نابرابری ‌های اجتماعی و بی عدالتی در اقتصاد کارایی موثری داشته باشد. این در حالی است که دولت دوازدهم در ایران با توجه به اصل 44 قانون اساسی از تعاونی‌های مسکن حمایت و سرمایه گذاری مستقیم انجام دهد. لذا تعاونی‌های مسکن مهر با حذف قیمت زمین از قیمت تمام شده در ارائه واحدهای ساختمانی برای افراد کم درآمد اقدام نموده اند.

ارسال نظرات