در سالهای اخیر به علت بارش‌های کم، ایجاد سد در بالادستها و به طبع آن خشک شدن رودها سطح آب دریاچه عباس آباد بهشهر بسیار کاهش یافته است تا جایی که امکان بازدید از داخل امارت فراهم است و این کمبود آب باعث خشک شدن شالیزارهای برنج در روستاهای اطراف این دریاچه نیز شده است.
کد خبر: ۸۹۱۰۹۹۲
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
 

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، استان مازندران به دلیل وجود مواهب خدادای و بارش فراوان نزولات آسمانی از جمله استان‌هایی است که از بیشترین ذخائر آبی در کشور برخوردار است. عباس آباد بهشهر در ۹ کیلومتری  بهشهر(مازندران) در میان جنگلهای التپه قرار دارد.

این بنا در دوران شاه عباس ساخته شده که در واقع دریاچه‌ای دست ساز و مصنوعی بوده و در طول سال مکانی بکر برای گردشگری محسوب می‌شود.

آب دریاچه از آبهای زمستانی اطراف تامین می‌شود که با کمک کانال‌های جمع‌آوری به دریاچه ریخته و در تابستان جهت آبیاری شالیزارهای برنج و تامین آب روستاهای اطراف مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی در سالهای اخیر به علت بارش‌های کم، ایجاد سد در بالادستها و به طبع آن خشک شدن رودها سطح آب آن بسیار کاهش یافته است تا جایی که امکان بازدید از داخل امارت فراهم است و این کمبود آب باعث خشک شدن شالیزارهای برنج در روستاهای اطراف این دریاچه نیز شده است.

ارسال نظرات