مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد: حوزه‌های علمیه رسالت سنگینی در خروج قرآن از مهجوریت را بر عهده دارند و امروز حفظ قرآن از سوی طلاب به طور جدی و تخصصی دنبال می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۰۹۶۴
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
 

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران  به نقل از  روابط عمومی حوزه علمیه مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز هفتم شهریورماه  در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه استان که در مدرسه علمیه امام علی(ع) کلاردشت برگزار شد،  گفت: حوزه های علمیه در تاریخ همواره پیشگامان اصلی دفاع از دین بوده اند.

 
وی با تأکید براین که روحانیت و حوزه های علمیه برای حفظ دین هر آنچه که در توان داشتند به میدان آوردند، افزود: امروز در هر صحنه و عرصه ای که اسلام و انقلاب به نقش آفرینی روحانیت و حوزه های علمیه نیاز داشته باشد، به طور حتم شاهد حضور نقش آفرین حوزویان خواهیم بود.
 
 طاهری تقویت دین و انقلاب اسلامی را مهم ترین دغدغه روحانیت دانست و تصریح کرد: امروز روشنگری و آگاهی بخشی روحانیت نبود انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید.
وی با بیان این که نقش و اثرگذاری مطلوب حوزه و روحانیت در عرصه های مختلف انقلاب به هیچ عنوان قابل انکار نیست،  افزود: روحانیت دفاع از دین و انقلاب را تکلیف خود می داند و در این مسیر با همه توان در صحنه حضور دارد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نخستین وظیفه طلاب علم آموزی است، اظهار کرد: امروز شرایط برای تحصیل علم از سوی طلاب کاملاً فراهم است این در حالی است که در گذشته شرایط این گونه نبود و بسیاری از علما و بزرگان دینی ما در یک شرایط خاص و حتی خفقان علم آموختند.
 
وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی و عنایت ویژه مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید شاهد یک شرایط مطلوبی برای تحصیل طلاب در حوزه های علمیه هستیم.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران طلابی که وارد حوزه می شوند سرباز اردوگاه حضرت ولی عصر(عج) هستند، تصریح کرد: هیچ عرصه ای بالاتر از سربازی حضرت نیست که امروز نصیب طلاب حوزه های علمیه شده است.
 
طاهری با بیان این که سربازی در اردوگاه حضرت یک آداب و شرایط خاصی دارد که باید رعایت شود، گفت: طلاب باید در کنار آموختن علم به مسائل اخلاقی و تهذیبی نیز توجه ویژه داشته باشند، چون اخلاق یک رکن مهمی در حوزه های علمیه است.
 
وی افزود: مباحث اخلاقی باید به طور جدی در کنار مسائل آموزشی حوزه مورد توجه اساتید و مدیران مدارس علمیه قرار گیرد.
مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ضعف اخلاقی موجب ضعف و کاستی در دیگر مسائل خواهد شد، بیان داشت: طلاب باید سیره اخلاقی علما و بزرگان دینی را الگوی زندگی خود قرار دهند تا بتوانند مسیر رشد و کمال را طی کنند.
 
وی بر ضرورت تقویت مباحث قرآنی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: مدیران و اساتید مدارس باید در کنار مسائل علمی توجه به قرآن را در نیز در اولویت برنامه های خود قرار دهند.
 
طاهری با تأکید براین که امروز حوزه های علمیه رسالت سنگینی در خروج قرآن از مهجوریت بر عهده دارند، تصریح کرد: خوشبختانه امروز در چند مدرسه علمیه استان حفظ قرآن از سوی طلاب به طور جدی و تخصصی دنبال می شود و این مسئله باید در دیگر مدارس علمیه به جد پیگیری شود.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت توجه به مسائل پژوهشی در مدارس علمیه نیز تأکید کرد و گفت: امروز پژوهش یکی از ارکان مهم تحول در حوزه های علمیه به شمار می رود که باید از پایه های نخست از سوی اساتید حوزه برای طلاب تبیین و تشریح کنند.
وی افزود: باید با یک برنامه ریزی هدفمند اصول پژوهش از سوی اساتید حوزه به تدریج در پایه های مختلف برای طلاب بیان شود تا شاهد رشد طلابی پژوهشگر در مدارس علمیه باشیم.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران  گفت: در سال گذشته بیش از هزار مقاله از سوی طلاب مدارس علمیه استان به دبیرخانه جشنواره استانی علامه حلی ارسال شد که این مسأله یک نکته مثبت است.
ارسال نظرات