رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با بیان اینکه دولت ما باید به پشتوانه صنعت موشکی در مقابل دشمنان بایستد، گفت: دشمن از ما می‌ترسد چراکه نظام اسلامی دارای قدرت است و دولتمردان با غیرت می‌توانند در سایه قدرت و حمایت ملت در مقابل دشمنان بایستند.
کد خبر: ۸۹۱۰۹۶۲
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین عزت‌الله معتمد در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) رشت اظهار داشت: رمز و راز ماندگاری شهیدان رجایی و باهنر در این بود که نعمت ولایت را برترین نعمت می‌دانستند. نعمت ولایت را خداوند نعمت کامل می‌داند و همه نعمات الهی با این نعمت کامل و تمام می‌شوند.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با اشاره به اینکه خدمت و خدمتگزاری جز در پرتو ولایت معنی پیدا نمی‌کند گفت: بیان رجایی برگرفته از کلام حضرت فاطمه (س) است که فرمودند "هر حکومتی یا دولتی قانونی بدون ولایت شکل نمی‌گیرد و اگر شکل بگیرد نابود است".

وی با بیان اینکه شهید رجایی در پرتو ولایت‌پذیری به یک غیرت دینی و ملی رسید خاطرنشان کرد: خداوند غیرتمند و غیور است و انسان غیرتمند را دوست دارد و به‌دلیل غیور بودن انسان قلمروهای مجاز و غیرمجاز را برای انسان گذاشته است.

معتمد با بیان اینکه خداوند اموری همانند قصاص، جهاد، پوشش، حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را به‌دلیل غیرت تاکید کرد تا در جامعه باشد افزود: شهیدان رجایی و باهنر از غیرتمندان بودند.

وی غیرت را نگهبانی و پاسداری از دین و از حریم حدود دینی معنا و تصریح کرد: دین، ناموس و مرزهای جغرافیایی از حدود دینی است و اگر کسی برای دفاع حدود دینی جهاد نکند بی‌غیرت است.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با تاکید بر اینکه غیرت برای همگان است و اگر مقدسات مورد هجمه قرار گیرد باید دفاع و جهاد کرد گفت: به‌گفته شهید رجایی، جهاد یعنی؛ دفاع از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی بر منِ رئیس‌جمهور همانند مردم عادی واجب است.

معتمد با بیان اینکه دولتمردان در کل جامعه انسانی باید شهید انصاری را الگوی غیرت دینی و ملی قرار دهند گفت: غیرت شهید انصاری برای مردم و دین به اندازه‌ای بود که سینه را در مقابل جریان نفاق سپر کرد و 11 گلوله در بدن او فرو رفت.

وی با بیان اینکه غیرت شهید رجایی و باهنر دو ملاک و معیار داشت که ویژگی اول حریم‌شناسی و دیگری غیرزدایی بود گفت: چنانچه وجود این دو شهید را مسئولان تجزیه و تحلیل کنند به این دو ویژگی می‌رسند.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع)  با بیان اینکه حریم ولایت اولین ملاک شخصیت وجودی رجایی و باهنر بود که رعایت می‌کردند تصریح کرد: امام علی(ع) فرمودند "حریم را بشناسید، رعایت کنید و تسلیم این حریم شوید".

وی با تاکید بر اینکه میرزا کوچک افتخار گیلان است چون در وجودش غیرزدایی بود گفت: میرزا اجازه نداد دشمن، جریان سلطه و استکباری برای ما تصمیم‌گیری کند. 

معتمد با بیان اینکه غیرزدایی در آئین ما به‌معنای آتش به اختیار است خاطرنشان کرد: امام (ره) فرمود "نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد" و این به‌معنای آتش به اختیار است. غیرزدایی یک اصل است و باید باشد.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با بیان اینکه ظلم ستیزی و عدالت‌خواهی از اعتقادات شهیدان رجایی و باهنر بود تصریح کرد: باید در مقابل دشمن جهاد کرد و تنها نپذیرفتن نیست.

معتمد با اشاره به اینکه ظلم، ظالم و سلطه‌گر به‌دنبال فساد هستند و برای برداشتن آن باید جنگ کرد گفت: ظالم، سلطه‌گر و مستکبر رکن جامعه‌های بشری است و باید با او مبارزه و ظلم ستیزی کرد.

وی افزود: دین اسلام دین مهربانی و محبت است به‌شرط آن‌که مبانی دینی ما را نیز پذیرا شوند و اصول عزت و اقتدار ما را قبول کنند. امروز نظام، دولت و ملت اسلامی منادی مبارزه با سلطه و ظلم ستیزی است.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با بیان اینکه امروز ملت، کشور و دولت ما باید از محرومین، مستضعفین، محور مقاومت براساس اصول ایمانی و قرآنی دفاع کند، افزود: یکی از مولفه‌های مهم قدرت از لحاظ جهانی و استانداردهای بین‌المللی قدرت دفاعی و یکی از نشانه‌های برجسته قدرت دفاعی، صنعت موشکی است.

معتمد با تاکید بر اینکه دولت ما باید به پشتوانه صنعت موشکی در مقابل دشمنان بایستد، خاطرنشان کرد: ما هیچ ترسی نداریم و دشمن از ما می‌ترسد زیرا نظام اسلامی دارای قدرت است و دولتمردان با غیرت می‌توانند در سایه قدرت و حمایت ملت در مقابل دشمنان بایستند. 

ارسال نظرات