مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر:
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر از انعقاد تفاهم نامه مشارکتی با شهرداری اشکذر برای عملیات مرمت قسمت تنوره آسیاب آبی اشکذر خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۰۹۵۹
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر، محمود ادیبان مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر اظهار داشت: طی انعقاد تفاهم نامه مشارکتی مابین میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری شهرستان اشکذر و شهرداری اشکذر عملیات مرمتی قسمت تنوره آسیاب آبی اشکذر آغاز شد.
ادیبان در ادامه گفت: با تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیون ریال و خرید مصالح ازسوی میراث فرهنگی شهرستان اشکذر و مساعدت همین مبلغ از سوی شهرداری اشکذر عملیات اجرایی مرمت آسیاب آبی از ابتدای مرداد ماه ۹۶ شامل بازسازی حصار ضلع غربی، تخلیه نخاله ها از داخل تنوره، مرمت راه پله ها، کاهگل بدنه ها شروع شد.

وی افزود: این آسیاب آبی ،بزرگترین آسیاب آبی کشور محسوب می شود که تنها آسیاب منطقه میبد تا اشکذر بوده و از ۵۰ سال پیش، به علت خشک شدن آّب قنات همت آباد بلا استفاده شده و با گذشت زمان و هجوم ریگهای روان پر از خاک شده بود که به همت اهالی و میراث فرهنگی در سال ۱۳۷۰ از خاک تخلیه و عملیات بازسازی آسیاب شروع شد و در حال حاضر فعال است.
گفتنی است، این آسیاب به شماره ۲۰۸۶متعلق به قرن ۸ ه. ق در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و یکی از آثار پر بازدید گردشگران داخلی وخارجی در طول ایام سال است.

ارسال نظرات