مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله استان مرکزی مطرح کرد

خدمت رسانی 65 پزشک به بیماران نیازمند، در بیمارستان صحرایی خمین

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در بیمارستان صحرایی خمین 40 پزشک متخصص و فوق تخصص و 25 پزشک عمومی به بیماران خدمات درمانی ارائه خواهند کرد.
کد خبر: ۸۹۱۰۹۱۲
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ صابر جباری مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اعلام خبر برپایی بیمارستان صحرایی در پنجمین سال متوالی گفت: امسال این بیمارستان در مناطق روستایی چارچشمه خمین به نام شهید مدافع حرم "علی اکبر عربی" از تاریخ 14 شهریورماه برپا خواهد شد.

وی افزود: از سه ماه قبل غربالگری در 50 روستای منطقه آغاز شده است و خدمات در دو گروه بهداشتی و درمانی به مردم منطقه در این بیمارستان به شکل کاملا رایگان ارائه می‌شود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه خدمات در سه سطح به بیماران از سوی بسیج جامعه پزشکی ارائه می‌شود، تصریح کرد: باتوجه به اینکه در ایام مختلف سال بسیج جامعه پزشکی با اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم اقدام به ارائه خدمات و ویزیت و داروی رایگان به محرومان می‌کند.

جباری افزود: پس از اعزام تیم پزشکی عمومی همراه با داروهای رایگان به مناطق محروم در مناسبت‌های مختلف و غربالگری بیماران، بیمارانی که نیازمند ویزیت تخصصی شناخته شوند، با متخصصان برای ارائه خدمات به این بیماران هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.

وی افزود: بیمارستان صحرایی با چند پاراکلینیک دایر و در مدت زمانی خاص خدمات تخصصی را به جامعه هدف خود کاملاً رایگان ارائه می‌دهد. خوشبختانه پزشکان متخصصی که در این بیمارستان‌ها حضور پیدا می‌کنند داوطلبانه با بسیجی‌وار برای حضور و ارائه خدمات اعلام آمادگی می‌کنند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: امسال نیز به مانند سال‌های گذشته اعلام آمادگی از سوی پزشکان برای حضور در این بیمارستان بسیار بود ولی باتوجه به برآورد نیازی که از منطقه داشتیم 65 پزشک متخصص، فوق تخصص و پزشک عمومی خدمات داوطلبانه به بیماران ارائه خواهند کرد.

جباری با بیان اینکه روزانه 250 تا 300 نفر نیرو در این بیمارستان حضور خواهند داشت، گفت: این بیمارستان صحرایی از بخش‌های مختلف یک بیمارستان برخوردار خواهد بود و آماده ارائه خدمات به بیماران هستند.

وی افزود: غربالگری سرطان سینه و تست خون در مدفوع برای تشخیص سرطان گوارش، آموزش و خدمات لازم در زمینه روانشناسی و همچنین آموزش در حوزه جمعیت و فرزندآوری را در این بیمارستان دنبال می‌کنیم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله استان مرکزی ضمن دعوت از اصحاب رسانه برای پوشش خبری مراسم افتتاح این بیمارستان تصریح کرد: بسیاری از پزشکان حاضر در این بیمارستان‌ها بدون هیچ چشمداشتی اقدام به ویزیت بیماران در بیمارستان صحرایی می‌کنند و خدمات را از صفر تا 100 به شکل رایگان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات