هرکس به آنچه از روزی اش، که خدا برای او مقدر فرموده اطمینان کند، خداوند قلبش را در آرامش قرار می دهد.
کد خبر: ۸۹۱۰۷۶۵
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  کارشناس مسایل دینی و مذهبی در جمع مرزبانان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در مرزهای جنوب غرب کشور، گفت: یکی از عوامل آرامش از دیدگاه قرآن دعای حجت زمان است و قطعا دعای امام زمان شامل مرزداران که حافظ  آرامش و امنیت جامعه هستند نیز می شود.

حجت الاسلام نباتی، با اشاره به اهمیت آرامش در زندگی گفت: در آیات و روایات مستندات زیادی برای آرامش و اهمیت آن و چگونگی بوجود آمدن آن آمده است و یاد خدا از مهمترین دلایل آرامش است، چنانچه در قرآن ذکر شده است: "الا بذکرالله تطمین القلوب".

این کارشناس دینی در ادامه به عوامل مؤثر در آرامش اشاره کرد و گفت: بعضی از عواملی قرآنی و روایی که باعث ایجاد آرامش برای بشریت می شوند عبارتند از؛ ۱. شب؛ چنانچه آمده است "انا جعلناالیل لتسکنوا فیه"؛ ۲. همسر،  که وجود همسر برای انسان مایه آرامش است و باید این آرامش را حفظ کرد و در قران آمده است که "و من ایاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها و جعل بینکم موده و رحمه ".

وی، سومین دلیل آرامش را دعای پیامبر و حجت زمان دانست و گفت: از عوامل آرامش از دیدگاه قرآن دعای حجت زمان است و قطعا دعای امام زمان شامل مرزداران که حافظ  آرامش و امنیت جامعه هستند نیز می شود و در این زمینه خطاب به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم آمده است "و صل علیهم ان صلواتک سکن لهم".

حجت الاسلام نباتی در ادامه، اطمینان به مقدرات الهی را از دیگر عوامل آرامش برشمرد و بیان کرد: مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام می فرمایند: هرکس به آنچه از روزی اش،که خدا برای او مقدر فرموده اطمینان کند، خداوند قلبش را در آرامش قرار می دهد.

وی در ادامه با یادآوری آیات و روایات؛  قناعت، زهد، عدم دلبستگی به مردم و اعتماد به خدا را از دیگر عوامل آرامش دانست و گفت: همه ما باید بتوانیم درک کنیم که خداوند همیشه بهترین ها را برای بنده اش می خواهد و ما باید با توکل و توسل به او سرمایه عظیم آرامش را نصیب خود کنیم.

ارسال نظرات