خبرهای داغ:
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری:

خراسان جنوبی نیازمند جهش است/ مسئولین با تمام قوا برای حل مشکلات مردم همت کنند

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با دولت مطرح کردند که دولت‌مردان و مسئولان باید با تمام قوا و توان همت کنند و مشکلات بیکاری، اقتصادی و اجتماعی را برطرف کنند.
کد خبر: ۸۹۱۰۷۵۶
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری در سالروز سفر مقام معظم رهبری به نهبندان و روز شهرستان نهبندان، در مصلی امام علی علیه‌السلام در جمع مردم نهبندان گفت: توفیقی است که در زمان مبارکی که به حضور مقام معظم رهبری در این شهرستان مزین شده است در خدمت شما مردان، زنان و جوانان پرتلاش و فرهیخته این مرز و بوم هستم.

وی با تسلیت شهادت امام محمدباقر علیه‌السلام افزود: شناخت ائمه علیه‌السلام بر همه لازم است و باید نسبت به ایشان عشق بورزیم چراکه معرفت نسبت به اهل بیت علیه‌السلام، پیش‌نیازِ محبت به اهل بیت علیه‌السلام است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: شیخ عزیزالله عطاردی محقق خراسانی که بسیاری از کتابخانه‌های دنیا را گشت و کتاب‌های ارزشمندی نیز دارد، مسند امام باقر علیه‌السلام در 22 جلد را نوشته است.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: امام محمدباقر علیه‌السلام در همه ابواب مطلب دارند؛ در مورد: سبک زندگی معاصر، تفکر و اندیشه، خانواده، رابطه حکومت با مردم، رابطه مردم با حکومت، معیشت، روابط اقتصادی، کلامی، فقهی و در همه مسائل مورد نیاز.

وی اظهار کرد: امروز دانشگاه‌های بزرگ عالم، مراکز بزرگ تحقیقی و پژوهشی و بهترین دانشمندان باید در مکتب امام باقر علیه‌السلام زانو بزنند چراکه امام باقر علیه‌السلام اسوه هستند.

 تولیت آستان قدس رضوی بابیان‌این‌که در وجود انسان الگوپذیری وجود دارد گفت: جوامع و رسانه‌های غربی منتظرند تا به جوانان ما الگو معرفی کنند و این کار را نیز انجام می‌دهند.

فرهنگ مردم خراسان جنوبی برای ایستادگی و خطر کردن است

آیت‌الله رئیسی با اشاره به این‌که خداوند متعال، قرآن را به عنوان الگو معرفی می‌کند تصریح کرد: امروزه شهدای عالی‌قدر بهترین الگو برای ما هستند چراکه این‌ها پیشتازانی هستند که هم الگو داشتند و هم الگو شدند و این‌ها دانش‌آموختگان مکتب امام باقر علیه‌السلام هستند.

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری الگوی ما در بصیرت هستند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: پایین‌ترین رقم جرم و جنایت مربوط به استان خراسان جنوبی است که این جای تقدیر دارد و این پائین بودن آمار جرم در این منطقه مربوط به فرهنگ غنی مردم است که باید این سرمایه بزرگ حفظ شود.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: این فرهنگ برای ایستادگی، برای خطرکردن و برای شهید حججی شدن است.

بنیه دفاعی کشور برای جنگیدن نیست بلکه برای قدرت است

وی اضافه کرد: جوانان دینی هستند که سرشان را کف دستشان گذاشتند و برای خطر کردن آماده‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: بنیه دفاعی کشور برای جنگیدن نیست بلکه برای قدرت است تا هیچ کس حق تعرض نداشته باشد.

 آیت‌الله رئیسی افزود: توانمندی هسته‌ای، توانمندی علم و فناوری و توانمندی نیروهای جوان قدرت بازدارندگی دارد و مهم‌ترین مولفه آن روحیه خطرکردن است که ما آماده‌ایم.

وی بابیان‌این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچمدار و فرمانده هستند گفت: پشتوانه اصلی قدرت پادگان‌ها، مردم هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: برای منطقه نهبندان به برکت خون شهدا کارهای بسیاری انجام شده است؛ چهره شهر و روستا، جاده و منطقه متفاوت شده است.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: آن‌چه از درخواست و مشکلات مردم می‌دانیم همان چیزی است که در سخنان مقام معظم رهبری متبلور شده است.

وی با اشاره به نکاتی که مقام معظم رهبری در دیدار با دولت مطرح کردند افزود: دولت‌مردان و مسئولان باید با تمام قوا و توان همت کنند و مشکلات بیکاری، اقتصادی و اجتماعی را برطرف کنند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: همه مسئولان باید با تمام وجود تلاش کنند تا مشکلات مردم حل شود و مردم بتوانند زندگی راحت‌تری داشته باشند و این یک حرکت متفاوتی را می‌طلبد.

خراسان جنوبی نیازمند جهش است/ مسئولین با تمام قوا برای حل مشکلات مردم همت کنند

آیت‌الله رئیسی یاداور شد: روز گذشته در شورای اداری خراسان جنوبی گفتم این‌جا یک جهش می‌خواهد، یک اعتباری تا یک اتفاق خوب بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری برای این‌که توجه مسئولان به این منطقه را جلب نمایند، سفری به نهبندان داشته‌اند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: توجه، لحظه‌ای نیست بلکه نیاز به تداوم دارد و ایجاب می‌کند که به خواسته‌های مردم توجه شود.

آیت‌الله رئیسی گفت: مسئولان، فرماندار و کسانی که در این خطه حاضر هستند و به خصوص مرزبانی این مردم که حقیقتا مجاهدت‌های این عزیزان قابل تقدیر است، توجه داشته باشند که کار در این منطقه همت مضاعفی را می‌طلبد.

وی اظهار کرد: دوستانی را به نهبندان فرستادیم تا تحقیقاتی انجام پذیرد و خدمتی انجام دهیم که برای مردم نهبندان سود و منفعت داشته باشد و در حوزه‌های مختلف درمانی، فرهنگی و ... کارگشا و مرکزی برای اندیشه جوانان باشد.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: مجتمعی با ظرفیت‌های متعدد و کاربردهای فراوان و امروز که متعلق به امام باقر علیه‌السلام و روز یادآوری سفر مقام معظم رهبری به نهبندان است، کار آن آغاز می‌شود و از طرف آستان قدس رضوی ساخت آن انجام و مورد بهره‌مندی مردم قرار می‌گیرد.

آیت‌الله رئیسی گفت: گروه‌های جهادی که از طرف بسیج سازندگی برای رفع محرومیت به این مناطق سفر می‌کنند در دیداری که در جوار مضجع شریف امام رضا علیه‌السلام با این عزیزان داشتیم، گزارشاتی که از این منطقه می‌دهند، شنیدنی است و اگر دولت نیز اعتبارات را به این سمت سوق دهد، می‌تواند با حضور مخلصانه و مجاهدانه این بزرگواران کارهای زیادی صورت گیرد.

وی افزود: اگر شما مردم نسبت به ولایت و بنده ابراز محبت دارید برای این است که من سرباز ولایت هستم و از این همه محبت شما سپاسگزارم و پیام این برنامه و درخواست دیدار مجدد با رهبر معظم انقلاب اسلامی را به ایشان خواهم رساند تا باری دیگر این دیدار در استان خراسان جنوبی و نهبندان ثبت گردد اگر چه این بستگی به نظر ایشان دارد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها