مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: دشمنان همواره درصدد خلوت کردن و دور کردن مردم خصوصاً جوانان از مساجد هستند.
کد خبر: ۸۹۱۰۷۳۴
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  جلسه تشکیل قرارگاه مساجد شهرستان شهرکرد در سالن جلسات نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز در این جلسه با اشاره به آیه شریفه 18 از سوره مبارکه توبه، " إِنَّما یَعْمُرُ مَساجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَ الْیَوْمِ الآْخِرِ وَ أَقامَ الصَّلاةَ وَ آتَى الزَّکاةَ وَ لَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسى أُولئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدینَ" گفت: در اهمیت مسجد و فضیلت آن همین بس که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم آن را در ردیف قرآن و عترت بیان فرموده اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام افزود: در قرآن کریم از مسجد تحت عنوان بیت الله و خانه ی خدا نام برده شده است و در احادیث و روایات اسلامی هم از مساجد بعنوان خانه های خدا روی زمین ذکر شده است.

وی، ادامه داد: در صدر اسلام، مسجد هم محل خواندن نماز جماعت و دعا و طلب استغفار بوده و هم مدرسه ی تعلیم و تربیت و خودسازی، هم مرکز قضاوت و دادگستری و هم د انشگاه نظامی و محل فراگرفتن درس جهاد و شهادت طلبی در راه پیشرفت اسلام بوده است.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی تصریح کرد: در دوران شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی طاغوت و همچنین در پشتیبانی از جبهه ها در دفاع مقدس، مساجد همواره پایگاه مستحکم و مهم مردم و رزمندگان بود.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، گفت: مساجد میعادگاه و معراج رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس بود.

وی، با بیان این مقدمه که جایگاه و نقش مسجد در زندگی فردی و اجتماعی معلوم و مشخص است، افزود: برای حفظ قداست این مکان مقدس که بعبارتی نقطه اتصال زمین و آسمان بوده و یا به تعبیر حضرت امام خمینی(ره)، مسجد سنگر است، باید دید وظیفه ما چیست؟

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم، تأکید کرد: در روز قیامت سه شاکی از ظلمی که در حق آنها شده است به درگاه خداوند متعال شکایت می کنند که عبارتند از؛ قرآن کریم، مسجد و خاندان مطهر و عترت پیامبر .

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، افزود: در روز قیامت مسجد به پیشگاه خداوند عرضه می دارد، خدایا! مرا رها کردند و به تعطیلی کشاندند و در اثر بی توجهی به من مرا ضایع و نابود کردند.

وی، یکی از مصادیق تعطیلی مسجد را بی رغبتی اهالی و همسایگان مسجد به حضور در این مکام مقدس دانست و گفت: حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرمایند: زمانی خواهد آمد که از قرآن تنها نوشته های آن باقی می ماند و دیگر هیچ، در آن روز مساجد از نظر عمران و ساخت و ساز آبادند؛ ولی به لحاظ هدایت گری خراب و ویران اند.

این مقام مسئول، خاطرنشان کرد: به جرأت می توان گفت مصداق امروزی فرمایش امام علی علیه السلام حکومت های عربی منطقه اند که در رأس آنها عربستان سعودی است. کشوری که خود را پایتخت جهان اسلام می داند، در تیراژ میلیونی قرآن چاپ می کند و رایگان تقسیم می نماید و مساجد بی نظیر می سازد؛ اما در این مساجد علیه ظلم و ستم آمریکا سخنی گفته نمی شود. شیعه را رافضی خوانده و مردم را از خطر شیعه می ترسانند تا مبادا کسی به صراط مستقیم هدایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، در ادامه برخی از آثار و برکات حضور در مساجد را تبیین کرد و گفت: مسجد مرکز وحدت مسلمین و محلی برای دست یافتن به قرب الهی است.

وی، برکات علمی، اجتماعی و اخلاقی مسجد را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: یافتن دوست الهی از دیگر برکات مسجد به شمار می رود و انسان های مسجد الگوهای جامعه می توانند باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: دشمنان همیشه از مسجد بعنوان مرکز نیرومند پشتیبانی انقلاب و ستاد عملیاتی رهبر انقلاب اسلامی در وحشت و هراس بوده اند و همواره درصدد خلوت کردن و دور کردن مردم  خصوصاً جوانان از مساجد هستند.

حجت الاسلام والمسلمین گفت: حضرت امام خمینی (ره) می فرمودند؛ ای ملت مسجدهای خودتان را حفظ کنید. ای حقوقدانها مسجدها را حفظ کنید، روشنفکر غربی نباشید، بروید به مسجدتان این نهضت به ثمر برسد و مملکت شما نجات پیدا کند.

ارسال نظرات