هفتمین روز خاکسپاری شهید اندرواژ؛

روحانیون دفاع مقدس مظلوم واقع شده‌اند

بوشهر-امام جمعه بندر دیّر گفت: روحانیت اگر حرفی می زند خود مرد میدان بوده و در طول تاریخ همیشه پیشاپیش هر نهضتی چهره چند روحانی وجود داشته است.
کد خبر: ۸۹۱۰۷۱۳
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیر،حجت الاسلام سیدعلی حسینی در آیین بزرگداشت هفتمین روز خاک‌سپاری شهید حجت‌الاسلام مهدی اندرواژ(خیراندیش) در مهدیه سید محمد رفیع در شهر بردستان اظهار داشت: شهدای روحانی از شاگردان مکتب امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بودند که با الگوگیری از سیره و روش این دو امام در مسیر جهاد و شهادت قدم نهادند.

وی با تسلیت ایام شهادت امام باقر(ع) تصریح کرد: این امام بزرگوار در دو جبهه فرهنگی و مبارزه با انحرافات جامعه فعالیت داشت و شاگردان بسیاری را تربیت کرد.

امام جمعه دیّر افزود: روحانیت شیعه به تبعیت از امامان خود و در راه ترویج دین و فرهنگ اصیل شیعه تلاش می‌کنند و همانطور که در کتب فقهی ما وجود دارد، مرکب و قلم عالم ارزشمندتر از خون شهید است و یک عالم با نوشتن یک کتاب میلیون‌ها شهید تربیت می‌کند.

حسینی ادامه دارد: روحانیت شیعه در طول تاریخ از یک سو در جبهه فرهنگی حضور دارد و از سویی در میدان های جنگ ایفای نقش می‌کند که شهید حجت الاسلام اندرواژ نیز این گونه بوده است.

وی عنوان کرد: در طول دوران دفاع مقدس روحانیون بسیاری بوده اند که نقش فرماندهی و حتی غواصی را برعهده داشتند اما از مظلومیت این قشر عزیز است که این مسائل بیان نشده است.

امام جمعه دیّر عنوان کرد: طلاب و روحانیون دست پرورده ائمه معصوم هستند که هم در جهاد علمی و  بیداری و روشن‌گری جامعه و تشویق مردم به حضور در جبهه‌ها تلاش می‌کنند و هم خود جانشان را در کف دست گرفته و ایثارگری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امام باقر(ع) در کنار روشن‌گری و تربیت شاگردان از مقابله با حکومت جابر زمانه غفلت نورزید، افزود: امروز جامعه ما نیازمند روحانیونی بصیر و آگاه به مسائل روز و سیاست است  تا بتوانند  جوانان را هدایت کنند.

حسینی یاد آور شد: روحانیت اگر حرفی می‌زند خود مرد میدان بوده و در طول تاریخ  همیشه پیشاپیش هر نهضتی چهره چند روحانی مشاهده می‌شود.

وی گفت: امثال شهید اندرواژها در آن موقعیتی که اسلام و انقلاب در خظر بود با جانفشانی و ولایتمداری از دشمن نهراسیدند تا امروز ما در امنیت قرار داشته باشیم.

امام جمعه دیّر با بیان این که  عزت و امنیت ایران مدیون ایثارگری شهدا و صبر خانواده‌های آنان است، اضافه کرد: این مایه سربلندی ماست که مادر یک شهید روحانی این‌گونه در مقابل یک داغ بزرگ اظهار سربلندی می‌کند.

وی با گرامیداشت یاد شهید مدافع حرم محسن حججی بیان کرد: این شهید عزیز با صلابت و اقتدار و نهراسیدن از مرگ سرخ صلابت شهدای مدافع حرم را به رخ همگان کشید.

حسینی افزود: بصیرت و ولایتمداری و روحیه فداکاری شهدا انقلاب را نگه داشته است اما متأسفانه برخی با سوءاستفاده و بهانه قرار دادن شهید برای کوبیدن سپاه عقده‌گشایی می‌کنند.

انتهای خبر./

ارسال نظرات
آخرین اخبار