مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

یکی از موضوعات مورد توجه توسط اوقاف و امور خیریه ترویج و توسعه موقوفات است

یکی از موضوعات مورد توجه توسط اوقاف و امور خیریه ترویج و توسعه موقوفات است، در این زمینه به دنبال ترویج فرهنگ وقف دسته‌جمعی هستیم.
کد خبر: ۸۹۱۰۶۷۰
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان زنجان در جلسه مشترک با رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشوراظهار کرد: در اداره اوقاف زنجان بنیاد توسعه عمران موقوفات راه‌اندازی شده است تا از ظرفیت اوقاف و موقوفات استفاده شود.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی با اشاره به اینکه یکی از نتایج مثبت توسعه موقوفات جلوگیری از تضییع حقوق موقوفات است، افزود: عمران و آبادانی موقوفات و اجرای نیت واقف خیر اندیش از اهداف توسعه موقوفات است.

وی در ادامه با بیان اینکه شیوه‌نامه احیا و توسعه و عمران آبادانی رقبات ابلاغ شده است،اظهار داشت: یکی از اقدامات صورت گرفته در این بخش سرمایه‌گذاری برای موقوفات برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه هدف از سرمایه‌گذاری در این بخش و توسعه موقوفات جلوگیری از تاخیر پروژه‌ها است، تصریح کرد: از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

جنتی در ادامه با اشاره به اینکه از این پس پروژه‌های اوقاف توسط بنیاد توسعه مدیریت می‌شود و هیچ پیمانکار و یا دلالی در این زمینه دخالت نمی‌کند، گفت: یکی از موضوعات مورد توجه توسط اوقاف و امور خیریه ترویج و توسعه موقوفات است، در این زمینه به دنبال ترویج فرهنگ وقف دسته‌جمعی هستیم.

وی با اشاره به اینکه طی دهه ولایت نیز از ظرفیت آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برای ترویج سنت حسنه وقف استفاده خواهد شد، گفت: در این زمینه ایستگاه‌های همه واقف باشیم در بقاع متبرکه دایر می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار