خبرهای داغ:
نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز از بازگشایی نخستین آدینه بازار کتاب شیراز در ۱۰ شهریورماه امسال خبرداد.
کد خبر: ۸۹۱۰۵۷۶
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲

علی نویدگویی اظهار داشت: اجرای طرح آدینه بازار کتاب یکی از برنامه‌های فرهنگی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز است که در راستای اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و رونق دادن به بازار کتاب اجرا می‌شود.

وی محل برگزاری آدینه بازار کتاب شیراز را در طبقات منفی پارکینگ طبقاتی خلدبرین عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح دستگاه‌های متولی فرهنگی از جمله سازمان فرهنگی و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد، اداره‌کل کتابخانه‌های استان فارس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر دستگاه‌های فرهنگی دیگر مشارکت دارند.

نویدگویی با بیان اینکه آدینه‌بازار کتاب با برگزاری برنامه‌های مختلف جنبی همراه است بیان کرد: درخواست ما از مسئولان نهادها و دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی این است برای ایجاد رونق در آدینه‌بازار کتاب شیراز، از همکاران خود برای حضور در  در این مراسم دعوت کنند.

نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز به ویژگی‌های آدینه‌بازار کتاب شیراز اشاره و تصریح کرد: این آدینه‌بازار چند ویژگی خاص دارد و از مهم‌ترین آن غنی‌سازی اوقات فراعت جمعه‌های شهروندان شیرازی و همچنین برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و شهروندی است.

نویدگویی از دیگر برنامه‌های جنبی آدینه‌بازار کتاب شیراز را برگزاری نشست‌های  نقد کتاب و معرفی چهره‌های برجسته فرهنگی در بحث کتاب عنوان کرد و افزود: همچنین مشاوره خرید کتاب و برگزاری کلاس آموزش صفاحی کتاب و نحوه استفاده صحیح از کتاب از دیگر برنامه‌های جنبی آدینه‌بازار کتاب شیراز است.

وی با بیان اینکه اولویت آدینه‌بازار کتاب برای حضور  ناشران، کتاب فروشان و مراکز پخش کتاب است گفت: با برگزاری این طرح به دنبال مبادله کتاب هستیم و شهروندان می‌توانند کتاب‌های کتابخانه خود را در این مکان معاوضه کرده و یا نسبت به فروش آن اقدام کنند.

نویدگویی گفت: در موضوع خرید و فروش کتاب، یک طرح نظارتی اجرا شده و علاوه بر اینکه بر کتاب‌ها قیمت‌گذاری می‌شود در مورد خرید و فروش توافقی کتاب نیز برنامه‌ریزی لازم صورت می‌گیرد.

نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز خاطرنشان کرد: برخلاف جمعه بازار کتاب در مشهد و اصفهان در جمعه بازار کتاب شیراز از خرید و فروش کتاب‌های درسی و کمک دانشگاهی جلوگیری می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها