خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس از رشد ۲۷ درصد اقامت گردشگران خارجی در استان با ثبت بیش از ۲۱۰ هزار نفر شب اقامت در ۵ ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۰۵۶۳
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲

مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به افتتاح پروژه‌های گردشگری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: پروژه گردشگری هفت دریا با سرمایه‌گذاری 350 میلیارد ریال در فاز نخست و اشتغالزایی 45 نفر  در زمینی به مساحت  21 هزار مترمربع و زیربنای 40هزار متر مربع افتتاح می‌شود.

وی همچنین به افتتاح پروژه دیگر اشاره کرد و افزود: مجتمع گردشگری شرکت پدیده صوفی با سرمایه‌گذاری 135 میلیارد ریال و اشتغالزایی 50 نفر در زمینی به مساحت 3550 مترمربع و زیربنای 4000 مترمربع به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی ضمن اشاره به گردشگر پذیر بودن شهر شیراز و استان فارس با دارا بودن جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، مذهبی و لزوم توسعه زیر ساخت‌های گردشگری افزود: در سال اخیر ساخت مجموعه‌های گردشگری در فارس از 18 درصد به 22 درصد افزایش و ساخت اقامتگاه و هتل‌ها نیز با 28 درصد رشد از  تعداد 60 واحد به 77 واحد ارتقا یافته است.

امیری بیان کرد : در پنج  ماه اخیر امسال درخواست ایجاد تاسیسات گردشگری در استان فارس با احتساب موافقت‌های اولیه، اصولی و ایجاد صادر شده به رقم  بیش از 6600 میلیارد ریال  رسیده است که بی‌شک این رقم زمینه‌ساز رونق و توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال در استان فارس است. 

وی از رشد 27 درصد اقامت گردشگران خارجی در استان با ثبت بیش از 210 هزار نفر شب اقامت در 5 ماه سال 96 خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها