در کارگاه آموزشی مطرح شد:

شرایط درست امر به معروف و نهی از منکر/روح خیرخواهی و محبت در انجام این فریضه نهفته است

کارگاه آموزشی و توجیهی آمران به معروف و ناهیان از منکر ابرکوه برگزار شد با حضور سرهنگ ملانوری برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۰۵۰۷
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، کارگاه آموزشی و توجیهی آمران به معروف و ناهیان از منکر ابرکوه همراه با پرسش و پاسخ، با حضور سرهنگ مسعود ملانوری مسئول ستاد امربه معروف و نهی از منکر سپاه الغدیر استان یزد، در محل سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج شهرستان برگزار شد.
ملانوری با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار کرد: مردان و زنان مومن به تعبیری سرپرست و اولیاء یکدیگر قلمداد می‌شوند و لذا نسبت به یکدیگر وظیفه دارند تا دلسوزانه، همدیگر را از افتادن به ورطه‌های خطرناک نهی کنند و به سوی سعادت و کامیابی رهنمون کنند.
مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه الغدیر استان ادامه داد: رکن مهمی که در انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان روح کلی و پایه و اساس آن قلمداد می‌شود و معمولا مغفول می‌ماند، روح خیرخواهی و محبت در انجام این فریضه است.
وی با اشاره به نحوه اجرای امر به معروف و نهی از منکر گفت: علم به واجب یا مستحب و یا حرام بودن امور، احتمال تأثیر، اصرار داشتن شخص مخاطب بر ادامه عمل خود، در پی نداشتن مفسده، از مهم‌ترین شرایط انجام درست امر به معروف و نهی از منکر است.
ملانوری در پایان تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر دارای سه مرحله قلبی، لسانی (زبانی) و عملی است و افراد با آموزش‌هایی که از قبل دیده اند، این مراحل را اجرا کنند.
ارسال نظرات