غریبه‌های آشنا مهمان شهر کندر شدند؛

تشییع و تدفین باشکوه شهدای گمنام در کندر

در میان خیل عظیم جمعیت مشتاقان و عاشقان پیکر دو شهید دوران دفاع مقدس در شهر کندر تشییع و تدفین شد و حال و هوای دیار عمیدالملک کندری بار دیگر رنگ و بوی عاشورایی به خود گرفت.
کد خبر: ۸۹۱۰۴۳۳
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، پیش از ظهر امروز همزمان با سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) پیکر مطهر شهدای گمنام در شهر کندر تشییع و تدفین شد و فضای این شهر را با عطر شهدا عطرآگین شد.

در این مراسم فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان و مدیران ادارات و نهادهای شهرستان، خانواده‌های معظم شهدا و بسیجیان حضور داشتند و مردم با شعارهای لبیک یا زهرا و یا حسین(ع) از شهدا استقبال کردند و به‌خوبی رسم مهمان‌نوازی را ادا کردند و زن، مرد، پیر، جوان، کودک و نوجوان آمده بودند تا از شهدا شفاعت بگیرند.

امام‌جمعه خلیل‌آباد بابیان اینکه شهید و شهادت در راستای تداوم راه انبیاء الهی است، گفت: مردم به برکت خون شهدا و رهبری نظام راه خود را پیداکرده‌اند که همان راه قیام امام حسین (ع) است.

حجت‌الاسلام علی ناهیدی ضمن تسلیت شهادت امام محمدباقر (ع)، اظهار داشت: حضور مردم شریف کندر در برگزاری مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام بسیار باشکوه بود.

وی این حضور را به معنای تکریم و تجلیل از مقام شهید و تعظیم از راه شهدای عظیم‌الشأن دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: شهدا جان خود را با اخلاص تقدیم راه اسلام، نظام و انقلاب کردند.

امام‌جمعه خلیل‌آباد بابیان اینکه این حضور پیوند عمیق این ملت انقلابی و وفادار انقلاب به راه، اهداف و مکتب شهیدان بزرگوار است، تصریح کرد: این انبوه جمعیت در مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام با توجه شرایط گرمای هوا و همچنین فصل کار کشاورزان بی‌سابقه و بی‌نظیر است.

وی با تأکید بر اینکه مردم نشان دادند که درراه اسلام و انقلاب گام برمی‌دارند، اذعان کرد: برای اولین بار دو شهید گمنام در شهر کندر دفن شدند و ملت توانستند شکوه خاصی را در این مراسم به نمایش بگذارند.

ناهیدی بابیان اینکه شهید متعلق به همه است، عنوان کرد: مردم به برکت خون شهدا و رهبری نظام راه خود را پیداکرده‌اند که همان راه قیام امام حسین (ع) است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه شهدا آگاهانه جان خود را کف دست گذاشتند و تقدیم اسلام و انقلاب کردند، ابراز کرد: این شهید و شهادت‌ها در راستای پیوند مکتب امام محمدباقر (ع) و تداوم راه انبیاء معصوم (ع) است.

شهر کندر میزبان ۲ شهید گمنام بود که یکی از این شهدای گمنام ١۸ ساله‌ای بود که در عملیات محرم در منطقه شرهانی به شهادت رسیده و همچنین شهید گمنامی ۲۰ ساله که در عملیات خیبر در محل جزیره مجنون به شهادت رسیده بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار