خبرهای داغ:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند از برگزاری بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی در مساجد شهری و روستایی نهاوند همزمان با روز عرفه خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۰۴۲۳
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی همزمان با روز عرفه در نهاوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت‌الاسلام‌ موسی محبی اظهار کرد: تا کنون جلساتی به‌منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم دعای عرفه در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند با روحانیون طرح هجرت، کانون مداحان و فعالان فرهنگی مساجد برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در تفکر دین اسلام دعا و نیایش نه‌تنها موجب آرامش روحی و روانی انسان می‌شود بلکه انسان را با اتصال به خداوند از پلیدی‌ها و ناپاکی‌ها پاک و معصوم می‌سازد، گفت: نهم ذی‌حجه مسلمانان با توسل به راه ائمه اطهار(ع) و اطاعت از فرمان خداوند و نیز در غربت امام حسین(ع) دعای این روز را به‌جا می‌آورند و هر سوزوگداز عاشقانه‌ای که در این روز در قالب نیایش به آسمان بلند می‌شود، در حقیقت غبار گناه و تاریکی‌ها را از ضمیر انسان می‌شوید.

محبی با بیان اینکه همکاری فعال ادارات و دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری باشکوه مراسم دعای عرفه در نهاوند ضروری است، یادآور شد: مراسم قرائت دعای عرفه در شهرستان نهاوند و ۳ شهر فیروزان، برزول و کیان به‌صورت متمرکز و همزمان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با روز عرفه بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی در مساجد شهری و روستایی نهاوند برگزار می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در مصلای شهرستان نهاوند و شهر فیروزان، مهدیه برزول و مسجد جامع شهر کیان در ۲۶ نقطه روستایی شهرستان نهاوند نیز دعای عرفه با حضور روحانیون طرح هجرت و کانون مداحان شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند خاطرنشان کرد: مراسم قرائت دعای عرفه به‌صورت متمرکز روز پنجشنبه 9 شهریورماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات