فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: روحیه خستگی ناپذیر شهید رجایی زبان‌زد خاص و عام بود، امروزه هم مسئولان و کارمندان باید اعتقادی و با روحیه فروتنی انجام وظیفه کرده و سیره شهید باهنر و رجایی را دنبال کنند
کد خبر: ۸۹۱۰۳۳۳
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ازسیستان و بلوچستان، سردار محمد ماران در دومین یادواره شهدای بانکی و قشر کارمندی که پیش از ظهر امروز در زاهدان، برگزار شد، اظهار کرد: شهدا دست در دست هم دادند تا ریشه اسلام را که حاصل انقلاب اسلامی بود حفظ کنند، زیرا شهدا‌ی ما برای دفاع از اسلام حرکت کردند و مردانه در مقابل ظلم و اشغالگری ایستادند و هرکس ذره‌ای احساس ایرانی بودن و انسان بودن را داشته باشد شرح حال فرزندان شهید را می‌شنود از خود بی خود می‌شود.

وی بیان کرد: ما اگر شخصیت تعصب و غیرت بزرگان را مطالعه و جستجو کنیم با منش و بزرگ بینی آن‌ها آشنا می‌شویم و یادواره و یاد شهدا باید عطرآگین شود به منش و شخصیت شهدا، زیرا آنکه با عقلانیت یک راه را انتخاب می‌کند میداند که این مسیر چه خطر‌ها و مشکلاتی دارد، ولی آگاهانه انتخاب می‌کند.

وی افزود: شهیدان با دل و جان و قلبشان اسلام را پذیرفتند و امروز ما به یاد شهید رجایی و باهنر اینجا هستیم شهید رجایی شخصیتی بود که امام کرامات بزرگوارانه‌ای را در مورد ایشان فرمودند، زیرا این شهیدان ویژگی‌هایی داشتند که امروزه هم با وجود گذشت سالیان از شهادت شان دربین مردم محبوب هستند.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه از روحیه فروتنی و بزرگی شهید رجایی یاد کرد و افزود: روحیه خستگی ناپذیر شهید رجایی زبان‌زد خاص و عام بود، زیرا ایشان معتقد بود کسی که اعتقادی کار بکند خستگی ندارد و امروزه هم مسئولان و کارمندان باید با اعتقادات شان کار بکنند و روش شهید باهنر و رجایی را دنبال کنند.

وی تصریح کرد: شهید رجایی روحیه ساده زیستی و مردمی داشتند و زندگی شهید رجایی از زمانی که یک دستفروش ساده بود تا زمانی که در وزارت و ریاست جمهوری بود ساده و یکی بود و‌تغییری نداشت و ما می‌بینیم که امروزه خیلی از مسئولین برای اینکه محبوبیت خود را بین مردم نشان دهند می‌گویند ما روحیه شهید رجایی را داریم.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه اذعان داشت: شهید رجایی تبعیت کامل از امام خمینی (ره) داشتند و انقلابی کسی است که در همه ابعاد امام را قبول داشته باشد نه آنجا که نفع وسود داشته باشد هستند و آنجا که نفعی نباشد نیستند.

این مسؤول با بیان اینکه مردم از ما مسئولین انتظار دارند که مردمی باشیم گفت: ما نباید خود را ازمردم دور کنیم و جدا بدانیم، زیرا مردم ما کسی را میخواهند که در کنارشان باشد و خلق و خوی رجایی منش داشته باشد.

وی اظهار داشت: دلسوزی برای مردم و انقلابی کارکردن، روحیه ولایی و همراه ولایت بودن، ساده زیستی و با روی باز با مردم رفتار وبرخورد کردن انتظارات مردم از مسئولین شان می‌باشد.

وی بیان کرد: در دوران دهه اول انقلاب قشر عظیم کارمند مسئولیت‌هایی را همیشه پیش بینی وبرنامه ریزی می‌کردند که از جمله آن‌ها فرمان ولایت و اطاعت کردن در صحنه‌های نبرد بود یعنی یک کارمند تعهد داشت که هم جبهه برود و هم کارش را انجام دهد.

سردار مارانی خاطرنشان کرد: شهدا ایثارگران و رزمندگان که مردانه دفاع کردند و پای انقلاب ایستادند هم در این دنیا وهم در آن دنیا سربلند خواهند بود.

شایان ذکر است در پایان مراسم از تندیس شهید والامقام شهید شاخص قشر کارمندی استان رونمایی و از خانواده معزز شهدای قشرکارمندوشهدای شبکه بانکی تجلیل شد.
ارسال نظرات