خدمات رسانی مدیریت شهری منطقه 20 به مناسبت ایام مسلمیه

خبرگزاری بسیج: مدیریت شهری منطقه 20 به مناسبت مراسم مسلمیه که همزمان با شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع)، طی سه شب متوالی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برپا می شود، در آماده باش است تا بهترین خدمات به زائران ارائه شود.
کد خبر: ۸۹۱۰۳۱۶
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20، مدیریت شهری منطقه 20 همواره در مناسبت های مختلف از جمله مراسم مسلمیه، که در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برپا می شود در آماده باش است تا با خدمات رسانی ویژه در حوزه های ترافیکی، امورشهری و عمرانی بهترین شرایط برای زائران فراهم شود.

استقرار عوامل امورشهری برای پاکسازی و حفظ نظافت عمومی، عوامل ترافیکی برای تسهیل تردد زائران و شهروندان، بهسازی و رفع نواقص عمرانی از جمله خدمات ویژه ای است که از سوی مدیریت شهری منطقه 20 برای مسیرها و محیط پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تدارک دیده شده است.

رفع سد معبر، حرف موانع فیزیگی و همچنین لایروبی و پاکسازی انهار و کانال های درجه یک، دو و سه شهری از دیگر اقداماتی است که به صورت ویژه از سوی اکیپ های مدیریت شهری در فضاهای پیرامونی حرم انجام می شود تا زائران و شهروندان در زمان برپایی مراسم های مناسبتی و به ویژه این ایام که مصادف با شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع) است، بهترین خدمات رفاهی و عمومی را دریافت کنند.

بنا به سنت دیرینه جمعی از هیأت های عزاداری از سراسر کشور در ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع) فرستاده امام حسین علیه السلام به شهر کوفه، به مدت سه شب در قالب دسته های عزادار به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مشرف شده و به برگزاری مراسم عزاداری می پردازند.

 

در این سه شب دسته های سینه زن در صحن های حرم مطهر تجمع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه جانسوز کربلای حسینی برپا می کنند.

 

ارسال نظرات