مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: 25 درصد خدمات امدادی کمیته امداد از طریق مشارکت‌های مردمی تأمین می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۰۲۷۳
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران و به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران، ابوالقاسم رستگار در نشست با مدیران ادارات کمیته امداد مازندران در مورد مشارکت مردم با کمیته امداد با بیان اینکه بخشی از برنامه‌ها و طرح‌های کمیته امداد مبتنی بر نیاز جامعه است، گفت: نیکوکاران و خیران متناسب با نیازها کمک‌ها و خدمات خود را ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 25 درصد خدمات امدادی کمیته امداد از طریق مشارکت‌های مردمی تأمین می‌شود، افزود: بیشترین مشارکت مردم از نظر کمیت در بخش صدقات خانگی و از نظر کیفیت حجم ریالی و پولی نوع کمک‌ها در طرح اکرام بوده است.

مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کشور با بیان اینکه مردم نوع‌دوست کشور 100 میلیارد تومان صدقه در 4 ماه نخست امسال جاری  پرداخت کردند، ادامه داد: استان‌های تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان و مازندران بیشترین  پرداخت صدقات را داشتند.

این مسؤول با بیان اینکه صدقات جمع‌آوری شده در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد داشته است، گفت: صدقات در بخش‌های امور معیشت، درمان، مسکن ، جهیزیه و فرهنگی برای مددجویان هزینه می‌شود.

رستگار افزود: رویکرد سال  96 در حوزه مشارکت‌های مردمی اجرای روش نوین پرداخت صدقات و اکرام است که با سامان‌دهی روش‌های موجود تمام تلاش خود را برای پیشبرد روش‌های نوین به‌کار می‌بندیم.

وی با بیان اینکه  طرح‌هایی مانند صدقه پیامکی ارسال عدد یک به 8877، آسان پرداخت ussd از طریق تلفن همراه که  بارزترین آن#8877* است، باید ادامه پیدا کند، ادامه داد: تلفن ملی نیکوکاری، تهیه  اپلیکیشن که مهم‌ترین آن اپلیکیشن‌های موجود بانک‌ها، صدقه و اکرام است که در دستور کار داریم.

مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: سیاست کمیته امداد در بخش صدقات جمع‌آوری مبالغ به‌صورت غیرحضوری است و تمام تلاش ما این است که صدقات با کمترین هزینه و سریع‌ترین زمان ممکن برای نیازمندان هزینه شود.

این مسؤول به جذب یک میلیون نفر از حامیان برای ایتام و مشمولان طرح محسنین اشاره کرد و افزود: عموم کمک حامیان در امور معیشتی ایتام بوده و همچنین در بخش مسکن، تحصیل، جهیزیه و درمان هم  به ایتام و مشمولان طرح محسنین کمک می‌کنند.

رستگار به طرح بام مهر اشاره کرد و افزود: 14 هزار خانواده یتیم بدون خانه در کشور تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که مقرر شد در یک برنامه سه ساله با مشارکت بستگان ایتام، کمک بلاعوض کمیته امداد، وام‌های مسکن و کمک‌های حامیان نسبت به خانه‌دار کردن  همه آنها اقدام شود. 

وی ادامه داد: سرانه در نظر گرفته شده برای خانواده‌های ایتام در شهرها 80 میلیون تومان و برای خانواده‌های تحت حمایت در روستا 40 میلیون تومان است،که این یک طرح سه جانبه در حوزه مسکن، مشارکت و روابط عمومی کمیته امداد بوده که ماحصل آن جشن خانه‌دار شدن خانواده ایتام تحت حمایت کمیته امداد است.

مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: با مشارکت خیران و مردم نوع‌دوست مازندران 88 خانواده ایتام بدون خانه در مازندران که تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند تا پایان امسال صاحب خانه می‌شوند.

این مسؤول به تلاش برای جلب اعتماد عمومی تأکید کرد و افزود: تعامل با خیران، نیکوکاران و انعکاس شفاف عملکرد کمیته امداد به مردم خیّر از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

رستگار با بیان اینکه همه در قبال فقرا مسؤول هستیم،گفت: با ارائه خدمات ماندگار به مددجویان و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، می‌توان گام‌های مؤثری برداشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها