رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی فناوری رئیس‌جمهور از افزایش تعرفه ضرایب واردات کالاها به کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۰۲۶۳
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، اسماعیل قادری‌فر صبح امروز در مراسم افتتاحیه فاز یک تولیدات جدید لوله و اتصالات وحید در شهرک صنعتی شور‌مست سوادکوه با اشاره به اینکه نگاه صنعتی بدون توجه به محیط‌زیست و منابع طبیعی در استان مازندران قابل قبول نیست، گفت: راهکار برون‌رفت از مشکلات صنایع دود‌کش‌دار و مشکلات محیط‌زیست، راهکار‌های فناورانه برپایه صنایع سبز دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود در مسیر معرفی شرکت لوله و اتصالات وحید برای تبدیل به صنعت دانش‌بنیان با برگزاری جلسه برای مطابقت آیین‌نامه‌ای انجام می‌شود، افزود: گروه صنعتی لوله و اتصالات وحید به عنوان اولین صنعت دانش‌بنیان شهرستان سوادکوه معرفی می‌شود و صنایع با فناوری‌های خلاقانه برای حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی باید توسعه یابد.

قائم‌مقام معاون توسعه فناوری و رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه دانشگاه آزاد سوادکوه نباید کارخانه صرف تولید مدرک باشد و باید به همراه سایر دانشگاه‌های مازندران در زمینه تربیت فناوران، نو‌آوران و کار‌آفرینان برنامه‌ریزی کند، خاطر‌نشان کرد: استان مازندران رده سوم نخبگی کشور از نظر کمی، کیفی و تعداد فارغ‌التحصیل ان دانشگاهی دارا است.

قادری‌فر به وجود تعداد 3 هزار و 300 شرکت دانش‌بنیان در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه سهم استان مازندران از شرکت‌های دانش‌بنیان کمتر از 5 درصد است، اظهار‌کرد: مازندران توانایی دارد تا 20 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور را به خود اختصاص دهد.

وی از افزایش تعرفه ضرایب واردات کالاها به کشور خبر داد و گفت: کسب معتبر‌تر‌ین استاندارد‌های جهانی کیفی قابل رقابت با دنیا توسط گروه صنعتی وحید در شهرستان سر‌سبز ولی محروم سوادکوه جای تقدیر دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها