نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: از تمام ارگانهای نظارتی اعم از سازمان بازرسی، دستکاه قضایی، وزارت اطلاعات می‌خواهیم که بطور جدی به مسئله استخدامی‌های غیرقانونی استانداری سیستان و بلوچستان ورود کنند
کد خبر: ۸۹۱۰۱۹۰
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، پوریا خواجه‌درگی، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: دولت دوازدهم با وعده‌های بسیاری همچون اشتغال ۹۵۰ هزار نفر درسال، مبارزه با فساد اقتصادی، طرح کارورزی در صد روز اول، برطرف کردن فقر مطلق، ایجاد مسکن اجتماعی و افزایش صادرات نفتی روی کار آمد.

وی ادامه داد: مردم باید این وعده‌ها و وعده‌هایی را که به اقلیت‌های دینی و قومی داده شد به خاطر داشته باشند؛ در استان ما مکررا اعلام شد که اگر آقای روحانی رأی بیاورد وزیری از اهل سنت و یا حتی وزیر زن خواهد داشت، اما نتیجه را دیدیم که این وعده‌های توخالی فقط ابزاری برای کشاندن مردم به طرف خودشان بود.

خواجه‌درگی خطاب به دولت دوازدهم اظهار داشت: ما از دولت می‌خواهیم بر اساس آرمان‌های امام راحل و گفتمان انقلاب قدم بردارد و از گذشتگانی که از دایره گفتمان انقلاب خارج شدند درس عبرت بگیرد؛ از وزرای دولت دوازدهم می‌خواهیم اندکی طعم استضعاف را بچشند نه اینکه در نشست خبری اعلام کنند که فلان اتومبیل چندصدمیلیونی را دوست نداشتم و یک اتومبیل چندصدمیلیونی دیگر را خریدم.

وی دقت در دادن رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی را از نمایندگان مجلس خواستار شد و عنوان کرد: نمایندگان مردم استان در مجلس بدانند که اگر چند صباحی صندلی مسئولیت برای آنهاست این صندلی برای خدمت است نه لابی‌گری و سیاسی‌کاری؛ اکنون که زمان دادن رأی اعتماد است نمایندگان باید روی مصالح نظام غیرت داشته باشند و مطابق با آن‌ها رأی دهند نه مطابق با وعده‌ها؛ وزیری را که در فتنه ۸۸ فعالیت داشته نباید تأیید کنند؛ وزیری که به دنبال خدمت و نه خیانت باشد، وزیری که از طریق سند ۲۰۳۰ همجنس گرایی را رواج ندهد، وزیری که برای تصویب حقوق‌های نجومی تلاش نکند و وزیری که به دنبال پُر کردن جیب خود از طریق قاچاق پوشاک توسط دختر مظلوم و بیچاره‌اش نباشد باید رأی بیاورد.

مسئول سابق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان اعتماد به دشمن و عجله را سبب بی‌ثمر بودن برجام دانست و گفت: قلب راکتور را پُر کردیم، دانشمندان هسته‌ای اخراج شدند، رشته‌های دانشگاهی مرتبط با هسته‌ای به حداقل رسید؛ نتیجه این اقدامات «هیچ» بود و هر روز بیشتر از روز قبل تحریم شدیم؛ بقول حضرات تنها ثمره آن آزاد شدن واردات آب معدنی، چوب بستنی و تخم مرغ بوده است؛ مگر مرغ‌های کشور ما نمی‌توانند تخم بگذارند یا ژن‌های آن‌ها بر خلاف برخی آقازاده‌ها خوب نیست؟! اکنون نیز دو طرف در حال فرار و اتهام زنی هستند که کدام یک برجام را نقض کرده است.

وی خطاب به مسئولان استان بیان کرد: مسئولان استانی از برجام بی‌فرجام و بی‌سرانجام درس بگیرند و به بیگانه اعتماد نکنند؛ جوان شیعه و سنی و بلوچ و سیستانی ما بی‌عرضه نیست که منطقه آزاد در اختیار هندی‌ها قرار بگیرد و در آخر هم هندی‌ها بگویند، چون آمریکا اجازه نمی‌دهد نمی‌توانند کار را ادامه دهند.

خواجه‌درگی با اشاره به اینکه خداوند سرنوشت هیچ قومی را جز به دست خودشان تغییر نمی‌دهد ابراز داشت: مردم بدانند که این امر یک سنت الهی است و مسائل و مشکلات استان نیاز به مطالبه‌گری دارد؛ بیکاری، خشکسالی، فقر، ریزگرد‌ها و تولید داخل باید مطالبه شود؛ ظرفیت استان بسیار زیاد است، اما متأسفانه عدم اعتماد به مردم بومی سبب قرارداد با بیگانه می‌شود؛ امروز عده‌ای می‌خواهند تریبون‌های مطالبه‌گری را خفه کنند یعنی نمی‌خواهند هیچ کس حتی ائمه جمعه مطالبه‌گر باشند؛ مگر وظیفه ائمه جمعه آوردن سرمایه‌گذار است؟! پس وظیفه شما چیست؟!

وی با اشاره استخدامی‌های غیرقانونی استانداری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: برخی مسئولان دولتی در استان به شیوه قیبله‌ای برای استخدامی‌ها سهم تعیین کرده‌اند؛ چرا باید استخدام غیرقانونی شکل بگیرد؟! ما بعنوان جریان دانشجویی که با چشمان بیدار مسائل را رصد می‌کند از تمام ارگان‌های نظارتی اعم از سازمان بازرسی، دستکاه قضایی، وزارت اطلاعات می‌خواهیم که بطور جدی در این مسئله ورود کنند؛ اینگونه نیست که هرکس مسئول شد دیگر کسی با او کاری ندارد؛ مردم نیز باید در این خصوص مطالبه کنند.
ارسال نظرات