خبرهای داغ:
معاون فرهنگی کمیته امداد آذربایجان شرقی خبر داد؛
معاون فرهنگی کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: بیش از 11 هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد در چهار ماهه سال جاری در کلاسهای آموزش خانواده شرکت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۹۱۰۱۸۳
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، یوسف زمانی با اشاره به اینکه آموزش رفتارهای معنوی و مهارت های زندگی به خانواده ها با استفاده از هشت روش آموزشی از مهم ترین موضوعات دوره های آموزش خانواده است، افزود: امسال برای برگزاری دوره های آموزش خانواده 767 میلیون ریال هزینه شده است.

وی با اعلام اینکه در چهار ماهه سال گذشته کلاسهای آموزش خانواده برای 10 هزار و 500 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان برگزار شد، گفت: کارگاه‌های آموزشی با هدف تقویت سبک زندگی اسلامی ایرانی، سوق دادن خانواده‌ها و فرزندان آنان به فراگیری مهارت‌های زندگی و تحکیم بنیان خانواده توسط کمیته امداد استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان افزود: آموزش رفتارهای معنوی و مهارت های زندگی به خانواده ها با استفاده از هشت روش آموزشی در راستای اصلاح سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده و نیز ارائه خدمات مشاوره ای تحصیلی،شغلی و خانوادگی به صورت فردی و گروهی از مهمترین موضوعات دوره های آموزش خانواده است.

زمانی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای اساسی این نهاد برای توانمندی خانواده‌ها ارائه آموزش‌های فردی و گروهی به مددجویان است، گفت: چنین کارگاه‌هایی با استفاده از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود تا سطح فکری و فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت را از هر لحاظ ارتقا بخشد.

وی با بیان اینکه مسائل دینی و اعتقادی، بهداشت فردی و اجتماعی، اقتصاد در خانواده، سبک زندگی اسلامی و ایرانی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله مطالبی است که در این کارگاه‌های آموزشی به مددجویان ارائه می‌شود، افزود: این نهاد با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی، به خانواده‌های تحت حمایت خدمات مختلفی ارائه کرده و می‌کوشد با توجه به این مقوله‌های مهم فقر و محرومیت را تا حد زیادی کاهش دهد.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های مهم این نهاد تحکیم بنیان خانواده است، گفت: کمیته امداد با ارائه مشاوره‌های فرهنگی و دینی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌ای برای مددجویان توانسته است پایه‌های زندگی آنان را مستحکم کرده و از فروپاشی آن جلوگیری کند.

ارسال نظرات