حجت الاسلام والمسلمین سرافراز:

تنفرزدایی از آمریکا هدف نفوذ فرهنگی دشمن است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: تخلیه روحیه انقلابی گری و تنفرزدایی از آمریکا هدف نفوذ فرهنگی دشمن است
کد خبر: ۸۹۱۰۱۵۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در گفتگو با خبرنگار بسیج به تشریح راهبردهای دشمنان انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به نظام و کشور پرداخت و گفت: نفوذ یکی از رویکردهای نظام سلطه برای رخنه در ارکان تصمیم گیر و تصمیم ساز جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز در تبیین معنا و مفهوم نفوذ دشمن، ادامه داد: نفوذ یعنی تصرف در ادراک سیاسی دولتمردان و ادراک فرهنگی مردم.

وی، افزود: دشمن به دو روش؛ جریانی  در عرصه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و فردی، در ارکان نظام و مسئولین نفوذ می کند.

این مقام مسئول، خاطرنشان کرد: نفوذ سیاسی دارای مراتب و مراحلی است که عبارتند از؛ نفوذ در گروه تصمیم گیران، نفوذ در گروه تصمیم سازان و نفوذ در گروه تنظیم کنندگان اخبار و گزارشات و متون و ... .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: در نفوذ اقتصادی نیز دشمن به دنبال فتح بازار و اقتصاد ایران است و اروپا و آمریکا با ورود انبوه کالاهای غیرضروری و مصرفی به کشور درصدد ایجاد شوک و ضربه به اقتصاد ملی و کارخانجات و شرکت های تولیدی ما هستند و وابسته کردن ایران به غرب را مدنظر خویش دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، با اشاره به اهمیت نفوذ فرهنگی گفت: نفوذ فرهنگی هم در عرصه های دولت و نهادهای فرهنگی و هم با توجه به کاربرد بیشتر آن روی مردم و سوق دادن آنها به سمت تساهل و اباحی گری نسبت به ارزش های دینی، اسلامی و ملی دارای اهمیت است.

این مقام مسئول، تصریح کرد: هدف آمریکا و نظام سلطه از نفوذ در دو قلمرو است، که تأثیرگذاری بیشتر بر ادارک سیاسی دولتمردان نسبت به غرب و تحکیم باورهای غربی، بزرگ نمایی تحریم و وعده های کمک و پشتیبانی برای دستیابی و رسیدن به دیگر خواسته ها، نخستین هدف آنهاست.

وی، دومین هدف آمریکا و نظام سلطه از نفوذ را تصرف و تأثیرگذاری بر ادراک فرهنگی مردم و تنفرزدایی از آمریکا و تخلیه روحیه انقلابی گری و فاصله گرفتن مردم و جوانان از شعارهای انقلابی و انقلابی گری دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، بصیرت افزایی و تبیین اهداف و نقشه های دشمن برای آحاد مردم و مسئولین را در خنثی سازی توطئه های نظام سلطه مؤثر دانست و تأکید کرد: باید مسئولان با توجه جدی به فرمایشات دلسوزانه و خردمندانه و منویات داهیانه مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)، از نگاه به بیرون فاصله گرفته و با توجه و تکیه بر ظرفیتهای درونی به فکر حل مشکلات مردم باشند.

ارسال نظرات