خبرهای داغ:
امیر حسین سیف پور
حجت الاسلام انصاری در حاشیه بازدید از کتابخانه جدیدالاحداث حضرت امیرالمومنین(ع):
یکی از بانیان احداث کتابخانه گفت: شهری که دارای کتابخانه است از ارزش معنوی بالایی برخوردار است و همانطور که دانشگاه های نطنز در ورودی های شهر احداث و موجب رونق شهر شد، احداث کتابخانه هم می تواند در بالا بردن سطح عملی تأثیر بسزایی داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۱۰۱۴۸
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از نطنز، روز دوشنبه 6 شهریور ماه حجت الاسلام و المسلمین حاج ضیاء الدین انصاری از بانیان احداث کتابخانه به همراه غلامرضا علیرحیمی عضو سابق شورای اسلامی شهر و رئیس شورای اسلامی شهرستان و مصطفی سودایی سرپرست شهرداری نطنز از کتابخانه حضرت امیرالمومنین(ع) بازدید کردند.

طی این بازدید غلامرضا علیرحیمی ضمن تقدیر و تشکر از حجت الاسلام ضیاء الدین انصاری و گرامیداشت یاد مرحوم حاج بدر تقی زاده انصاری اظهار داشت: احداث کتابخانه مطابق با نقشه ای که توسط سازمان خدمات طراحی استان تهیه و با اعتباری بالغ بر 450 میلیون تومان كه بخشي از آن بنا به وصيت دانشمند زنده ياد مرحوم بدر تقي زاده انصاري و با همت ‎حجت الاسلام والمسلمين حاج ضیاء الدین انصاری تامين شده و بخش ديگري از آن از اعتبارات شهرداري تامين و با زحمات سید محسن تجویدی شهردار سابق احداث گردید.

وی افزود: با نیتی که حجت الاسلام ضیاء الدین انصاری و خانواده مرحوم بدر تقی زاده انصاری داشتند قطعاً اجری اخروی برای آنها خواهد داشت.

علیرحیمی تصریح کرد: احداث کتابخانه در کنار فرهنگسرای کوثر شهرداری نطنز موجب شد مجموعه فرهنگی غنی در شهر نطنز علی الخصوص قسمت سرابان و امیریه ایجاد شود و میراثی ماندگار برای آیندگان باشد.

وی اضافه کرد: این مجموعه بگونه اي طراحي شده كه می توان از آن در راستای برگزاری جلسات ادبی و برگزاری ديگر برنامه هاي فرهنگي از آن بهره برد .

مصطفی سودایی سرپرست شهرداری نطنز اظهار داشت: پیگیری ها و تلاش حجت الاسلام ضیاء الدین انصاری بود که موجب شد کتابخانه حضرت امیرالمومنین(ع) احداث و تقدیم شهروندان نطنزی شود.

وی افزود: بحمدالله با کمک مالی خانواده مرحوم بدر تقی زاده انصاری و تلاش شهرداری نطنز با توجه به کمبود اعتبارات، پروژه احداث کتابخانه به نتیجه مطلوبی رسید و خواستاریم با همکاری و مساعدت مسئولین این کتابخانه به کتب مختلف با موضوعات گوناگون تجهیزشود.

سرپرست شهرداری نطنز گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در احداث کتابخانه صورت گرفت استفاده از نیروهای متخصص و مهندسین بومی بوده که در امر اشتغال زایی نیز کمک شایانی نموده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ضیاء الدین انصاری از بانیان احداث کتابخانه اظهار داشت: شهری که دارای کتابخانه است از ارزش معنوی بالایی برخوردار است. همانطور که دانشگاه های نطنز در ورودی های شهر احداث و موجب رونق شهر شد، احداث کتابخانه هم می تواند در بالا بردن سطح عملی تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی افزود: یکی از اصول مهم احداث این مرکز، محل و ساختار آن است که برای عابرین، مسافرین و گردشگران قابل دسترسی است و انشااله ساعات کاری آن به گونه ای باشد که زمان مطالعه برای خواهران و برادران مجزا باشد.

حجت الاسلام انصاری بیان کرد: جای تشکر دارد که شهرداری در احداث مجموعه فرهنگی ورود کرد ؛ این برنامه ای بود که مرحوم بدر تقی زاده انصاری سالها بود که در نظر داشت و با توجه به موقعیتی که در کرج داشتند و استقبال مردم می توانست کتابخانه را در آنجا احداث کند اما وی علاقه به وطن، ایمان قوی و با توجه به اینکه نطنز شهر اولیاء الله بوده و به روحانیت اهتمام می ورزید، تصمیم گرفت این مرکز را در نطنز دایر کند.

وی اضافه کرد: در ابتدا مرحوم بدر تقی زاده انصاری با مراجعه به فرمانداری در این فکر بود که خود کتابخانه را احداث کند که متأسفانه عمرش به پایان رسید و بعد از فوت آن مرحوم بنده موضوع را با شورای اسلامی شهر و سید محسن تجویدی شهردار وقت مطرح کردم و مورد استقبال آنان قرا گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ضیاء الدین انصاری تصریح کرد: با بازید از ساختمان کتابخانه متوجه شدیم سید محسن تجویدی شهردار نطنز و اعضای شورای شهر زحمات بسیاری را متحمل شدند که بر خود لازم می دانم از تک تک این عزیزان تقدیر و تشکر نمایم.

وی در توصیه به جوانان شهر نطنز افزود: توجه به علم، دانش و معلومات را در رأس امور قرار دهند و آن را در زندگی به کارگیری کنند؛ تنها درس خواندن کافی نیست و امیدواریم به هنر بیشتر توجه کنند. انشاالله با فعالیت و تلاش در زمینه های مختلف در درجه اول برای خود و در مراحل بعد به دیگران خدمت کنند.

این بانی گرانقدر خاطرنشان کرد: روحانیون، ائمه جمعه، استاید و معلمین که به منزله چراغ و روشنایی هستند برای رونق و استقبال از کتابخانه، دیگران را تشویق و راهنمایی کنند.

وی در پایان اضافه کرد: این مجموعه فرهنگی باید فعالیت بیشتری داشته باشد و کسی که به عنوان مدیر این مرکز انتخاب می شود در بین همگان محبوبیت داشته باشد، عاشق کتاب و کتابخانه باشد و با اخلاق پسندیده و روی باز دیگران را به مطالعه کتاب ترغیب نماید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها