امام جمعه بابلسر تصریح کرد: آل سعود بداند ملت بابصیرت ما جنایت آل سعود را همانند جنایات آمریکا، اسرائیل، داعش و منافقین فراموش نکرده و نخواهد کرد و یاد شهدای منا باید همیشه زنده نگه داشته شود.
کد خبر: ۸۹۱۰۱۳۷
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسینیه عاشقان ثارالله قائم‌شهر میزبان خانواده‌های شهدای مظلوم منا از شهرستان‌های قائم‌شهر، سیمرغ و سوادکوه بود که همچنان پس از گذشت دو سال از عروج ملکوتی‌شان یاد و خاطره آنان قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

شهدایی که در عین مظلومیت و غربت با لبانی تشنه و با لباس احرام به دیدار حق شتافتند و خبر این حادثه تلخ و ناگوار میلیون‌ها مسلمان را در ایران و جهان داغ‌دار کرد.

همسران شهدا و بازماندگانی که عزیزترین فرد خود را در غربت منا از دست دادند، از هر کلمه و تصویری که یاد آنان را در قلب‌های‌شان زنده می‌کرد با چشمانی اشک‌بار استقبال می‌کردند.

امام جمعه شهرستان بابلسر در این مراسم با بیان اینکه شهدای منا مصداق واقعی «مهاجرا الی الله» هستند، اظهار کرد: این شهدا مصداق آیه «عند ربهم یرزقون»نیز هستند و آنان انسان‌های وارسته‌ای بودند که در اوج پرواز کردند.

حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌‌پور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هرگز نباید فاجعه منا را فراموش کرد، تصریح کرد: این جمله یک اصل، دستورالعمل و بخش‌نامه است و همه کسانی که دم از ولایت می‌زنند باید به آن جامه عمل بپوشانند.

وی افزود: مسؤولان و متولیان امر وظیفه دارند خاطرات این عزیزان را به‌گونه‌ای در دیدگان مردم زنده نگه دارند و با حضور در این مراسم  عمل به دستور رهبری را نشان دهند.

امام جمعه بابلسر تأکید کرد: هر کس باید به تکلیف خود عمل کند و اگر می‌بینید این روزها شهید حججی دل‌ها را قبضه کرده و انقلاب عجیبی را در نه فقط در ایران بلکه در جهان اسلام، حتی در پیش کسانی که نگاه مادی به دنیا دارند و رسانه‌های معاند ایجاد کرده، دلیل آن یک جمله است و آن این است که شهید حججی سرباز ولایت بود.

قلی‌پور با بیان اینکه شهید حججی هر جا احساس می‌کرد حرف رهبر بر زمین مانده است بدون انتظار بخش‌نامه وارد عمل می‌شد، اضافه کرد: شهید حججی تکلیف‌مدار بود و در 25 سالگی به اوج کمال و تعالی در عالم رسید.

وی افزود: در حادثه منا یک طرف خباثت آل سعود است و در طرف دیگر حجاجی که برای انجام وظیفه شرعی به آن سرزمین رفتند و در اوج مظلومیت، غربت و تشنگی به شهادت رسیدند.

امام جمعه بابلسر تصریح کرد: آل سعود بداند ملت بابصیرت ما جنایت آل سعود را همانند جنایات آمریکا، اسرائیل، داعش و منافقین فراموش نکرده و نخواهد کرد و یاد شهدای منا باید همیشه زنده نگه داشته شود.

قلی‌پور خاطرنشان کرد: عمق جنایات با بی‌کفایتی و بی‌تدبیری و خصومتی که آل سعود نسبت به اسلام ناب محمدی دارد هم در حج 66 و هم در حج 94 دیده شد.

وی با بیان اینکه غصه دیگر در این ماجرا سکوت مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر است، تأکید کرد: قریب به 5 هزار مسلمان با لب تشنه و آنگونه مظلومانه به شهادت رسیدند و کسی چیزی نگفت ولی بدون اینکه بپرسند جرم کسی که در ایران اعدام می‌شود چیست از نقض حقوق بشر در ایران سخن می‌گویند ولی در قبال این جنایات سکوت مرگباری پیشه کردند.

امام جمعه بابلسر ادامه داد: دشمنان می‌خواهند مسلمانان زندگی راحتی نداشته و در ذلت و بردگی زندگی کنند زیرا روحیه استبداد همین است.

قلی‌پور تصریح کرد: غصه دیگر ما سکوت کشورهای مسلمان در این قضیه بود.

وی با بیان اینکه در این حادثه نقش برجسته ولایت مشخص شد، اضافه کرد: اگر امروز عزت و امنیت دارید و شاهد پیشرفت در عرصه‌های گوناگون هستید به خاطر نقش ولایت است که بی‌بدیل است.

امام جمعه بابلسر افزود: در قضیه منا عربستان در مواضع اولیه حاضر به تحویل جنازه‌ها نبود و وضع عجیبی به‌وجود آمده بود ولی زمانی  که رهبر با صلابت آن سخنان کوبنده را مطرح کردند گفتند هرچه شما بخواهید.

قلی‌پور تصریح کرد: عده‌ای شبهاتی مطرح می‌کنند که شهدا حاجی نبودند ولی از نظر فقهی و از نظر تمام مراجع حج‌شان کامل بود.

وی خاطرنشان کرد: برخی در این قضیه آب در آسیاب دشمن ریختند و در فضای مجازی زخم زبان زده و در زمین دشمن بازی کردند.

امام جمعه بابلسر با اشاره به صحبت‌های عده‌ای که می‌گفتند چرا به فقرا کمک نکردند و به حج رفتند، عنوان کرد: هر کس مستطیع  باشد و به حج نرود یهودی و نصرانی می‌میرد و اگر هزار مثقال طلا هم خرج کند باز جایگزین حج نمی‌شود.

قلی‌پور بیان کرد: در سال 4 میلیون نفر به تایلند و ترکیه می‌روند چرا یک نفر نمی‌گوید به فقرا کمک کنند اما 70 هزار حاجی می‌روند و این همه مدعی‌اند.

وی تصریح کرد: برخی می‌گویند این پول صرف داعش می‌شود ولی این پول برای عربستان چیزی نیست چرا که روزی 10 میلیون بشکه نفت می‌فروشد و البته فرهنگ‌سازی می‌کنیم که از آنجا سوغات خرید نشود.

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه خواسته آنها این است که ما فضا را خالی کرده و به حج نرویم، تصریح کرد: آنها می‌خواهند در نبود ما هر جور که خواستند جولان دهند.

قلی‌پور در پایان گفت: یک شیعه می‌تواند یک جمع را متحول کند، شیعه محل تحول است و در مواضع دشمن باید حرکت هوشمندانه داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها