در پنج ماهه نخست سال جاری

۷میلیارد تومان برای درمان مددجویان کردستانی هزینه شده است

رئیس اداره بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد استان کردستان به بیان خدمات درمانی، بهداشتی و بیمه‌ای این نهاد به مددجویان استان در پنج ماهه نخست سال جاری پرداخت.
کد خبر: ۸۹۱۰۱۳۴
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آزاد زاهدی رئیس اداره بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه ۳۶ هزار و ۲۵۵ مورد خدمات درمانی از طریق این نهاد به نیازمندان و مددجویان استان ارائه شده است، عنوان کرد: برای این تعداد خدمات درمانی هفت میلیارد تومان هزینه شده است.

وی پرداخت حق بیمه خدمات درمانی ۲۴ هزار مددجو را سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بیان کرد و افزود: ۶۰۰ میلیون تومان نیز در جهت کمک به پرداخت فرانشیز و بیمه مکمل درمان دو هزار و ۱۳۰ مددجوی استان از طریق این نهاد در پنج ماهه نخست سال جاری پرداخت شده است.

زاهدی با بیان اینکه پرداخت حق بیمه اجتماعی مددجویان یکی دیگر از خدمات ماندگار این نهاد است، گفت: هم اکنون دو هزار و ۶۴۴ زن سرپرست خانوار و سه هزار و ۲۰۰ مجری طرح خودکفایی از طریق این نهاد بیمه شده اند و از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۱۳۸ نفر از مددجویان این نهاد از مزایای مستمری بیمه‌های اجتماعی برخوردار و مستمری بگیر تأمین اجتماعی شده اند.

وی با اشاره به اینکه در جهت کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی یک هزار و ۸۲۰ نفر از نیازمندان استان ۴۵ میلیون تومان در سال جاری هزینه شده است، اعلام کرد: این خدمات در قالب خدمات آموزشی و بهداشتی، اهدا بسته‌های بهداشتی و سایر نیازمندی‌های بهداشتی به مددجویان تحت حمایت بوده است.

رئیس اداره بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۰۰ کودک زیر پنج سال دچار سوء تغذیه در قالب سبد غذایی از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند، گفت: ۳۸۷ میلیون تومان در سال جاری برای درمان این کودکان هزینه شده است و همچنین در سال ۹۵ حدود ۴۰ درصد از این کودکان به تعداد ۶۸۸ نفر بهبود یافته اند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۷ بیمار صعب العلاج و ۱۹۶ بیمار خاص استان تحت حمایت این نهاد هستند، اعلام کرد: دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در پنج ماهه نخست سال جاری برای درمان این بیماران از طریق این نهاد هزینه شده است.

زاهدی افزود: همچنین ۴۷۹ بیمار زمین گیر نیز هم اکنون تحت حمایت این نهاد هستند که در سال جاری ۱۴۴ میلیون تومان برای این افراد هزینه شده است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات