همزمان با روز داروساز برپا شد؛

کارگاه طب اسلامی

به همت پایگاه بنت الزهرا حوزه 216 حضرت زکیه (س) همزمان با روز داروساز کارگاه طب اسلامی با حضور سرکار خانم دکتر سلمنیان و رابطین سلامت این پایگاه برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۱۰۱۳۳
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به همت پایگاه بنت الزهرا حوزه 216 حضرت زکیه (س) همزمان با روز داروساز کارگاه طب اسلامی با حضور سرکار خانم دکتر سلمنیان و رابطین سلامت این پایگاه برگزار گردید.

کارگاه طب اسلامی

سلمنیان در این کارگاه اظهار داشت: سوختگی نوعی اسیب به گوشت و پوست است که بر اثر گرما و برق و مواد شیمیایی اصطحکاک یا پرتو وجود می اید.

وی افزود: سوختگی های که تنها بر سطح پوست اثر می گذارند را سوختگی سطحی یا سوختگی درجه اول می نامند.

سلمنیان تصریح کرد:  علائم سوختگی خارش تغییر رنگ پوست به قرمز و صورتی سفید و سیاه مور مور شدن حس لمس خفیف می باشد که هرچه سطح سوختگی وسیع تر باشد علایم بیشتر مشهود است.

وی بیان داشت: در سوختگی خفیف محل سوختگی را 10 دقیقه با اب سرد خنک کرده و محل ان را باند پیچی نمایید، در سوختگی های شدید قبل از هر اقدامی باید به اورژانس 115 تماس بگیرید و لباس و یا مواد دیگری را که در اثر سوختگی به محل زخم چسبیده شده اند را جدا ننمایید.

سلمنیان در پایان خاطر نشان کرد:  از پماد های مثل سیب زمینی خام خمیر دندان پیاز خام برگ نعنا چای سیاه در سوختگی با هر سطحی باید با مشورت پزشک اقدام شود.

خبرنگار بسیجی: فوج

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار