نویسنده کتب دفاع مقدس گفت: شهدای زن الگوی بارز زنان انقلاب اسلامی و الگوی سوم زن نه شرقی و نه غربی هستند.
کد خبر: ۸۹۱۰۰۵۶
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سمیرا خطیب زاده نویسنده کتب دفاع مقدس در مراسم یادواره 7000 شهیده زن کشور و 17 شهیده زن استان سمنان که در گلزار شهدای شاهرود برگزار شد در تشریح ویژگی های مهم زن تراز انقلاب اسلامی گفت: حساس بودن نسبت به جهان اسلام و پیرامون خود از ویژگی های زن شاخص انقلاب اسلامی است، نگاه چنین زنی به دنیای اسلام است نسبت به دنیای اطراف خود بی تفاوت نیست و تجمل و مدگرایی اولویت زندگی اش نیست.

وی دومین ویژگی زن شاخص انقلاب اسلامی را ایجاد حرکت های مثبت در خانواده و جامعه عنوان و اظهار کرد: اگر زنی بتواند این نقش را ایفا کند به زن شاخص انقلاب نزدیک شده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه متاسفانه در دنیای امروز در موقعیت اجتماعی زن را با مدرکش می سنجند افزود: امروز مدرک به تنهایی خالی از هویت است و زنان موفق ما در انقلاب اسلامی زنانی بودند که علم گرا و خبرگرا بودند.

خطیب زاده در ادامه نقش اصلی زن شاخص انقلاب اسلامی را مادری عنوان و بیان کرد: مادر فداکار، تعالی گر و رشد دهنده و همه هویت زن شاخص انقلاب اسلامی است خداوند نیز در زن قدرت و قابلیت هایی قرار داده است تا با ویژگی های منحصر به فرد خود نقش آفرینی کند.

وی یادآور شد: در غرب به زنان از دوره شکوفایی جنسی اش توجه می کنند و بعد از آنکه به سن میانسالی و پیری رسید و جاذبه های جنسی اش را از دست داد دیگر موجود ارزشمندی نیست اما در دنیای اسلام این روند معکوس است چرا که نقش مادری زن کلیدی است، زمانی که ازدواج می کند و فرزند اول را به دنیا می آورد تا زمانی که به مرحله مادر بزرگی می رسد و جاذبه های زنانه اش به پایین ترین حد ممکن می رسد همه در برابر او متواضع اند.

نویسنده کتب دفاع مقدس در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه نگاه انقلاب اسلامی به زن یکی از موضوعاتی بود که پس از پیروزی انقلاب مورد توجه افکار عمومی ایران و جهان قرار گرفت بیان کرد: انقلاب اسلامی حرف و نگاهی نو و تحول آفرین را در موضوع زنان پیش روی جهانیان گذاشت، این نگاه جدید در قالب فعالیت زن مسلمان ایرانی عینیت یافت و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب الگوی سوم زن یعنی الگویی که نه شرقی و نه غربی است را تحقق بخشید.

خطیب زاده با بیان اینکه الگوی زن مسلمان زن تراز انقلاب اسلامی است گفت: شهدای زن نمونه بارز و کامل الگوی سوم معرفی شده از سوی مقام معظم رهبری هستند، زنان ما پیش از انقلاب همپای مردان در صفوف راهپیمایی علیه رژیم شاه حاضر شده و قیام کردند و بعد از پیروزی انقلاب برای تثبیت و تداوم انقلاب هفت هزار شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند که 17 شهیده زن استان سمنان نمونه بارز آن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها