ثروتی گفت: این قراردادی که احتمالا با اف سی بانک کره جنوبی بسته شده است در حد حرف است چون بسیاری از بازدیدها و قراردادها منجر به عمل نمی شود.
کد خبر: ۸۹۰۹۹۹۴
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

موسی الرضا ثروتی، عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به قرارداد اخیر 8 میلیارد یورویی ایران با کره جنوبی گفت: این قراردادی که احتمالا با اف سی بانک کره جنوبی بسته شده است در حد حرف است چون بسیاری از بازدیدها و قراردادها منجر به عمل نمی شود چندی پیش 50 هیئت خارجی وارد کشور شدند، خوردند و بازدید کردند و رفتند اما  دستاوردی برای ما نداشت.

 قرارداد 8 میلیارد دلاری با کره جنوبی در حد حرف است/به جای پول صادرات نفت به کره، هیوندا وارد می کنیم

وی افزود: قرارداد 8 میلیارد یورویی با اف سی بانک کره جنوبی در حد حرف است چون کشور کره جنوبی تحت سیطره و نفوذ آمریکا است لذا کره جنوبی به آنچه که آمریکا بگوید عمل می کند. در این رابطه باید منتظر ماند که تبدیل به واقعیت خواهد شد یا خیر.

ثروتی تصریح کرد: بیشتر صحبت سرمایه گذاری با  کره جنوبی بوده است ما باید ببینیم این ساز و کار چگونه برقرار می شود چون ایران نفت به کره جنوبی می دهد اما در ازای آن واردات ماشین همچون هیوندا داریم. لذا اگر ما با صادرات نفت به کشور کره جنوبی کالا وارد کشور کنیم هیچ ارزی داخل کشور نمی شود.جالب است بدانید که مسئولین این همه شعار دادند که پس از برجام ارز وارد کشور می شود اما کل 4 میلیارد دلار ارز داخل کشور شد که آمریکا با آن موافقت کرده بود.

ارسال نظرات