به مناسبت هفته دولت نمایشگاهی از دست آفریده های صنایع دستی عشایری و روستایی در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در شهرکرد افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۰۹۸۹۷
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی  اداره کل میراث فرهنگی استان، هدف از برگزاری نمایشگاه را توجه به ظرفیتها و پتانسیل های عشایری و روستایی اعلام کرد.

مهرداد رئیسی گفت: یکی از ظرفیتهای اشتغال و تولید توجه به تولیدات عشایری و روستایی است که نقش بسیار مهمی در ایجاد در آمد روستایی و گسترش فرهنگ کار و تلاش دارد .

وی افزود: از آنجایی که یکی از اهداف این معاونت در سال جاری توجه به صنایع دستی روستایی می باشد و حفظ و احیای آن در دستور کار قرار دارد و با توجه به بررسیهای بعمل آمده 40 روستا در 9 شهرستان استان دارای پتانسیل های خوبی در بحث آموزش ، تولید و فروش هستند، که انتظار می رود تا پایان سال نتایج بسیار خوبی در بحث اشتغال و تولید صورت پذیرد .

رئیسی، خاطرنشان کرد: از نکات قابل توجه اقدام در روستاها و مناطق دور افتاده استان از جمله دهستان موگویی و گزستان در منطقه بازفت می باشد که قابلیت تولید گلیم، چوقا و صنایع دستی عشایر در این مناطق از اهمیت خاصی برخوردار می باشند .

گفتنی است: این نمایشگاه از ششم شهریور ماه بمدت یک هفته در نگارخانه جهان بین موزه باستان شناسی جهت بازدید علاقمندان دایر می باشد.

ارسال نظرات