خبرهای داغ:
فراخوان دومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات «ترنم آسمانی» در بخش های اجرای زنده، تولیدات استودیویی و ویژه منتشر شد.
کد خبر: ۸۹۰۹۸۱۴
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این دوره از جشنواره در ٨ رشته برگزار می شود، گفت: بخش اجرای زنده شامل رشته های همخوانی قرآن کریم، اجرای تواشیح  و مدیحه سرایی و همچنین ابتهال است. بخش تولیدات استودیویی نیز شامل رشته های تولیدات آکاپلا، تولیدات موسیقایی، تولیدات زبان های خارجی و تولیدات انشاد فردی است. 

محمدپور افزود: به منظور پاسداشت فرهنگ ایثار و دفاع از حریم ولایت و همچنین گرامیداشت ید و خاطره شهدای مدافعین حرم، بخش ویژه این جشنواره با موضوع «شهدای مدافع حرم» برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: آثار ارسالی به جشنواره باید در مضامین و موضوعاتی همچون وحدت و انسجام امت اسلامی، پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص)، مدح و منقبت و سیره اهل بیت(ع)، سبک زندگی اسلامی، فرهنگ ولایت، شهادت و ایثار، مهدویت و فرهنگ انتظار و ... باشد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ضمن دعوت از کلیه فعالان نواهای آئینی و همچنین گروه های تواشیح و مدیحه سرایی برای شرکت در این جشنواره، مهلت ارسال آثار را تا تاریخ ١٠ آبان ماه سال جاری اعلام نموده و افزود: بخش نهایی و اختتامیه دومین جشنواره سراسری ترنم آسمانی در آذرماه سال جاری برگزار می شود.

وی اضافه کرد: علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر، آگاهی از ضوابط آثار ارسالی و همچنین ثبت نام به پایگاه اینترنتی این جشنواره به نشانی www.TarannomeAsemani.ir مراجعه کنند. 

دومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی « ترنم آسمانی » از سلسله جشنواره های هنری قرآنی « آیات » می باشد که با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و موسسه فرهنگی قرآن و عترت طارق تبریز برگزار می شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها