اشتغال و کاهش نرخ بیکاری ایثارگران در دستور کار بنیاد قرار دارد‌

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تلاش بنیاد برای اشتغال ایثارگران تصریح کرد: با اقدامات انجام شده از سال 92 در مجموع بیش از 75 هزار و 750 فرصت شغلی برای ایثارگران ایجاد شده و تلاش بنیاد برای اشتغال ایثارگران ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۹۰۹۷۸۷
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین شهیدی که به نمایندگی از هیئت دولت به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است صبح روز دوشنبه 6 شهریور ماه با حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد دیدار و گفتگو کرد.

معاون رییس جمهور در این دیدار با بیان گزارشی از اقدامات انجام شده توسط دولت تصریح کرد: دولت دوازدهم علی رغم مشکلات موجود مصمم است که وظیفه خدمت گزاری به مردم را به نحو مطلوبی به انجام برساند و رهنمودهای مقام مقام رهبری در این زمینه راهگشا خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد با اشاره به اقدامات انجام شده توسط بنیاد گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران حدود 3 میلیون و 300 هزار نفر از جامعه ایثارگری را تحت پوشش دارد که از بزرگترین مخاطبان یک سازمان است و بنیاد در کنار وظیفه خدمات‌رسانی به ایثارگران وظیفه حفظ فرهنگ ایثار و شهادت را به عهده دارد و ماده 63 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران نیز بر تشکیل شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تأکید دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اقدامات بنیاد برای شناخت مردم نسبت به روز شهید گفت: مطابق نظرسنجی‌های صورت گرفته با اقدامات انجام شده توسط بنیاد آشنایی مردم با روز شهید از یک درصد در سال 92 به حدود 50 درصد در سال 95 افزایش یافته است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: از سال 76 تا سال 94 بیش از 5 هزار میلیارد تومان معوقات ایثارگران باقی مانده بود که خوشبختانه این مبلغ در دولت یازدهم پرداخت شد و در زمینه درمان نیز با توجه به بالا رفتن میانگین سنی جامعه ایثارگری اقدامات مناسبی انجام شده که به رضایت 80 درصدی این عزیزان منجر شده است و تلاش برای کسب رضایت همه ایثارگران ادامه دارد.

وی در ادامه تشریح اقدامات بنیاد گفت: در طول دولت یازدهم حدود 170 هزار نفر از ایثارگران تسهیلات مسکن و حدود 18 هزار نفر نیز، زمین یا ما به ازای رقم ریالی آن را دریافت نموده‌اند. همچنین به منظور رفع مشکلات والدین معظم شهدا و جانبازان بالای 50 درصد که منزل مسکونی آنان نیاز به مناسب سازی داشته بالغ بر 9000 واحد مسکونی، مناسب سازی شده است. در مورد اشتغال ایثارگران نیز با اقدامات انجام شده قریب به 45000 نفر از طریق استخدام در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و 30750 نفر از طریق خود اشتغالی و کارآفرینی و در مجموع بیش از 75 هزار و 750 فرصت شغلی ایجاد شده است و نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری به 4 و نیم درصد کاهش یافته که این نرخ در مورد عموم جامعه در استان چهارمحال و بختیاری 20 درصد و در سطح کشور حدود 12 و نیم درصد است.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به اجرای طرح سپاس برای دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران به سفارش مقام معظم رهبری گفت: دیدار با ایثارگران توسط رییس جمهوری محترم آغاز شد و ایشان تاکنون بیش از 100 دیدار به طور جداگانه با خانواده معظم شهدا و ایثارگران انجام داده‌اند و این دیدارها باید در تمامی سطوح گسترش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد نیز در این دیدار با خیر مقدم به حجت الاسلام والمسلمین شهیدی، یاد و نام شهید رجایی و شهید باهنر را گرامی داشت و تصریح کرد: هفته دولت فرصت مغتنمی برای بررسی مسائل کلان کشور و توجه به نقاط ضعف و قوت است و انتظار می‌رود نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف برطرف شود و سفر مسئولان دولت به استان‌ها سبب تقویت تعامل و رفع مشکلات خواهد شد.

ارسال نظرات