دکترصادقی منش:

طب سنتی کم هزینه‌ترین راه درمان بیماریهاست

عضو انجمن موسسات حجامت ایران در جمع بسیجیان زرندی شرکت کننده در کلاس آموزشی درمان داروئی طب سنتی و اسلامی اظهارنمود:مسئولین باید برای ترویج و گسترش طب سنتی اسلامی وقت بگذارند
کد خبر: ۸۹۰۹۷۶۳
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج ازکرمان؛ همزمان با چهارمین روز هفته دولت و به همت بسیج جامعه پزشکی سپاه ناحیه زرند کلاس آموزشی درمان داروئی طب سنتی و گیاهی اسلامی با حضور دکتر صادقی منش عضو انجمن موسسات حجامت ایران و جمع کثیری از خانواده‌های بسیجی در محل سالن پلاتو نمایش شهرداری زرند برگزار گردید.
در این جلسه آموزشی آقای دکتر صادقی منش با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجائی پیرامون طب سنتی اسلامی و نقش آن در سلامت بشر پرداخت و اظهار نمود: طب سنتی برای پیشگیری از بیماری‌ها به روش زندگی صحیح به سبک اسلامی تاکید دارد طب سنتی بر این اصل، که بر افراد لازم است تا تغذیه‌ای متناسب با مزاج و مشخصات خود داشته باشند، استوار است و معتقد است، هر فرد اگر طبیعت مزاج یا ارگانیسم بدنش را نسبت به غذا‌های سرد ‏یا گرم تشخیص دهد و در مصرف آن‌ها اعتدال داشته باشد، دچارعوارض گوارشی ‏و … نخواهد شد.
عضو انجمن موسسات حجامت ایران با اشاره به این موضوع مسئولین باید برای ترویج و گسترش طب سنتی اسلامی وقت بگذارند اظهار داشت: پیشگیری و کم هزینه‌ترین راه برای درمان با استفاده از طب بومی و سنتی و نهادینه کردن طب ایرانی است که از بزرگانی همچون ابن سینا برای ما به یادگار مانده ولذا ماباید از اثرات شفا بخش طب سنتی و گیاهی اسلامی در جهت درمان بیماری‌ها استفاده نمائیم.
دکتر صادقی منش خاطر نشان ساخت: برای درامان ماندن از کبد چرب و برای درمان کبد چرب بایستی تغییراتی در برنامه غذایی خود ایجاد کنید و با استفاده از عرقیات و مواد غذایی طبیعی بدن خود را به سمت سلامت پیش ببرید. چرا که استفاده از روش‌های طب سنتی و دارو‌های گیاهی بهترین راه است. راهی که هر کسی با اطمینان آن را دنبال می‌کند، بدون درد و بدون عوارض خواهد بود.
صادقی منش در پاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان مبنی بر اینکه آیا این طب می‌تواند تمام بیماری‌ها از جمله سرطان را نیز درمان کند تصریح نمود سرطان را اگر در مراحل اولیه تشخیص دهیم، قادر به درمان آن هستیم، اما اگر در مراحل بعدی باشد، چون این بیماری رفته رفته در بدن منتشر می‌شود، درمان آن مشکل روبرو است. اما قابل درمان هست.
وی همچنین اظهار داشت: معرفی دارو‌های مورد استفاده در طب سنّتی به ویژه گیاهان دارویی، سر آغاز مناسبی برای تدوین پروژه‌های تحقیقاتی، جهت دستیابی به دارو‌های نوین در درمان بیماری‌ها ست.
ارسال نظرات