فرمانده سپاه ناحیه کاشمر اقتصاد مقاومتی را شرط حرکت به سوی تمدن اسلامی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۰۹۷۰۷
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲

 سرهنگ پاسدار علیرضا سازگار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی اظهار داشت: ما هم اکنون در مرحله حکومت اسلامی هستیم و چنانچه خواسته باشیم از این مرحله به مرحله تمدن اسلامی برسیم باید به استعدادهای درون و توان داخلی کشور خود توجه داشته باشیم و رعایت چند نکته در این زمینه لازم است.

وی افزود: یکی از مواردی که باعث ماندگاری هر انقلابی می‌شود اطاعت محض از فرامین رهبری آن نظام است و لذا اگر ما می‌خواهیم در هرکدام از این صحنه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیروز شویم باید اطاعت محض از ولایت فقیه داشته باشیم و سرگذشت کسانی که از ابتدای انقلاب با ولایت زاویه داشته‌اند را بررسی کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشمر ادامه داد: برای رسیدن به تمدن اسلامی و بهره‌مندی از توانایی داخلی کشور خود باید در دین خودمان استقامت داشته باشیم و در کارها نیز تلاش مستمر انجام دهیم و این‌طور نباشد که چنانچه دین در مقابل دنیای ما قرار گرفت، ما دین را فدا کنیم همان طور که بعضی از سیاسیون می‌گویند اگر دین در مقابل آزادی قرار گرفت دین باید فدا شود!

سازگار خاطرنشان کرد: عده‌ای امروزه به دنبال اعتبارزدایی از واژه انقلابی‌گری هستند و لذا زمانی آن را معادل خشونت قلمداد می‌کنند و زمانی دیگر انقلابیون را به ناسزاگویی متهم می‌کنند و حال سؤال این است که اساساً انقلابی‌گری چه نسبتی با خشونت دارد و چرا بعضی‌ها این قدر نسبت به طرح موضوع انقلابی‌گری واکنش نشان می‌دهند؟ و مگر انقلابی‌گری موضوع جدید و عجیبی است که برخی این‌گونه از آن می‌ترسند؟

وی تصریح کرد: انقلابی‌گری از مؤلفه‌های «گفتمان انقلاب اسلامی» است و همه می‌دانیم که انقلابی‌گری و عقلانیت مغایرت و تضادی با هم ندارند و یک انسان انقلابی می‌کوشد تا کارها را در نهایت عقلانیت و دقت انجام دهد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشمر گفت: البته عقلانیت انقلابی با عقلانیت سکولار تفاوت‌های اساسی دارد چرا که انقلابی‌گری نگاهی آمیخته با نگاه انسانی و اسلامی به جهان، انسان و جامعه دارد و هیچ نسبتی با خشونت و ناسزاگویی ندارد و لذا این را باید بدانیم که حمله به انقلابی‌گری اسم رمز برای «انقلاب‌زدایی» است.

سازگار تحقق اقتصاد مقاومتی را یکی از شروط حرکت به سمت تمدن اسلامی دانست و اظهار داشت: باید روحیه اعتماد به نفس در بین مردم و مسئولان نسبت به تولیدات داخلی و خرید کالای ایرانی افزایش پیدا کند و برای حمایت از تولید داخلی و در نهایت تحقق اقتصاد مقاومتی باید به جوانان، دانشمندان و نیروهای مبتکر داخلی اعتماد و فضای مناسب را برای فعالیت‌های اقتصادی فراهم ساخت.

وی افزود: امروز مهمترین معضلی که دست به گریبان کشور ما شده، و متأسفانه علی رغم تأکیدهای مکرر مقام معظم رهبری، هنوز آن گونه که باید و شاید این معضل ریشه‌کن نشده است مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی و به ویژه بحث حمایت از تولید و اشتغال است که لازم است با تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب، شاهد رونق بخش اقتصاد و حل معضل بیکاری جوانان باشیم چرا که حرکت به سمت تمدن اسلامی بدون داشتن یک اقتصاد پویا و موفق امکان‌پذیر نخواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها