همایش بسیج اصناف شهرستان میبد با حضور فرماندار شهرستان ، اتحادیه‌های صنفی، پایگاه های مقاومت بسیج اصناف مجمع امور صنفی در کاروانسرای شاه عباسی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۹۶۹۳
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ناحیه میبد، به مناسبت شهادت مهدی عراقی و روز بسیج اصناف و بازاریان، همایش بسیج اصناف شهرستان میبد با حضور فرماندار، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه‌های صنفی و پایگاه‌های مقاومت بسیج اصناف مجمع امور صنفی در کاروانسرای شاه عباسی برگزار شد.
حسین فلاح فرماندار میبد در این همایش بیان داشت: اصناف میبد با خوش انصافی و رعایت حال مردم باعث شده اند که که میزان خرید کالا توسط هم استانی‌ها از شهرستان میبد افزایش داشته که این اتفاق خوب نشان دهنده انصاف در بین اصناف محترم شهرستان میبد است. بسیج اصناف جهت دهنده اقدامات خوب و ارزشی بوده و در فرایند تسهیل خدمات عمومی مردم موثر می‌باشد. از همه اقشار اصناف میبد، رئیس اداره صنعت و معدن و بسیج اصناف تشکر می‌کنم.
حجت الله خلیلی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میبد در خصوص این جلسه اظهار داشت: جلسه اصناف جلسه بسیار خوب و راهگشایی است و معمولاً مجری جلسه بسیج اصناف و اتاق اصناف هستند. بسیج اصناف در موارد فرهنگی و اجتماعی به خصوص فضای مجازی نقش مهمی دارد و ما سعی کرده ایم فعالیت‌های بسیج اصناف در اتاق اصناف فعال باشد.
وی افزود: درحال حاضر حدود ۳۵۰۰ واحد صنفی در شهرستان میبد داریم که حدود ۳۲۰۰ واحد صنفی دارای پروانه هستند و ۳۰۰ واحد دیگر نیز در حال دریافت پروانه می‌باشند که در این زمینه به متخلفین نیز اخطار‌های لازم داده شده است.
خلیلی درباره مهمترین فعالیت اتاق اصناف بیان داشت: مهم‌ترین وظیفه اتحادیه شناسایی واحد‌های بدون پروانه، صدور و ابطال پروانه کسب است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میبد درباره عملکرد و برنامه‌های اجرا شده توسط بسیج اصناف و اتاق اصناف میبد اذعان داشت: ارائه پیشنهادات درباره ضوابط پروانه کسب و اداره امور اتاق اصناف، تعیین نرخ و مصوب کردن آن، تعیین بودجه تراز سالیانه و ارائه خدمات فنی و آموزشی به افراد که شامل برگزاری دوره آموزش کسب و کار بازار، کلاس‌های فقه بازار و کلاس‌های آموزشی اصول مالیات و عوارض از جمله برنامه‌های اجرا شده توسط بسیج اصناف و اتاق اصناف میبد می‌باشد.
وی در مورد مشکلات مطرح شده توسط بازاریان و اصناف میبد گفت: بیشترین گلایه اصناف در مورد ایجاد فروشگاه‌های بزرگ در سطح شهرستان که باعث کاهش فروش فروشگاه‌های کوچک شده، مسائل مربوط به دارایی و امور مالیاتی، مشکلات برداشتن سقف و حدود صنفی که بیشتر مناسب شهر‌های بزرگ بوده و برای شهرستان میبد کارایی ندارد، عنوان شد.
خلیلی در پایان به مهمترین دغدغه بازاریان و اصناف اشاره داشت: رکود و کسادی بازار مهمترین دغدغه بازاریان و اصناف میبد می‌باشد که باعث شده اعتراض‌هایی در زمینه پرداخت عوارض و مالیات وجود داشته باشد.
ارسال نظرات