ارغوانی در گفتگو با«بسیج» مطرح کرد

اختراع پلیمر برای کاهش آلودگی های نفتی خلیج فارس/فقط سازمان بسیج علمی از ما حمایت کرد

مخترع بسیجی گفت: ما پلیمری را اختراع کردیم که کار اصلی آن جمع آوری آلودگی های نفتی است.
کد خبر: ۸۹۰۹۶۱۳
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

اختراع پلیمر برای کاهش آلودگی های نفتی خلیج فارس/فقط سازمان بسیج علمی از ما حمایت کرد ارغوانی نخبه و مخترع بسیجی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با اختراعات خود در راستای اصلاح الگوی مصرف اظهار داشت: ما پلیمری را اختراع کردیم که کار اصلی آن جمع آوری آلودگی های نفتی است.

ارغوانی با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات و فجایع زیست محیطی موجود در حوزه خلیج فارس این است که کشتی های نفت کش حجم قابل توجهی از آلودگی نفتی را به دریا منتقل می کنند.

این نخبه بسیجی بیان داشت: اگر این لکه های نفتی را همان زمانی که ایجاد می شود از بین ببریم مشکل حل خواهد شد. این پلیمر را روی سطح لکه نفتی می ریزند و 10 تا 20 برابر  بسته به نوع و جرم نفت می تواند آن را جذب کند.

مخترع و مبتکر بسیجی اظهار کرد: متاسفانه حوزه محیط زیستی اولویت اخر است و اهمیتی به آن داده نمی شود درحالیکه موضوع بسیار با اهمیتی است. تنها سازمانی هم که از این طرح و اختراع ما حمایت کرد سازمان بسیج علمی بود که ما نهایت تشکر را از این سازمان داریم.

ارغوانی گفت: کشور ما یکیاز بزرگترین تولید کننده های پلیمر دنیا است اما سوال اینجاست که چرا باید برای تولید پلیمری که دانش فنی آن را هم داریم واردات داشته باشیم درحالیکه ما می توانیم صادر کننده باشیم. تمام این تکنولوژی ها در ایران وجود دارد و مسئولان باید همت تا این چرخه تکمیل شود.

ارسال نظرات