رییس اناق بازرگانی تهران در گفتگو با «بسیج»:

مدیریت نرخ ارز، اقتصاد ملی را در برابر نوسانات قیمت نفت حفظ می کند

مسعود خوانساری گفت: مدیریت نرخ ارز می‌تواند اقتصاد ملی را در برابر پیامدهای نوسانات قیمت نفت حفظ می‌کند و موجب خارج نگهداشتن بخشی از درآمدهای نفتی از چرخه هزینه های دولت شود.
کد خبر: ۸۹۰۹۵۸۸
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۱

مسعود خوانساری رییس اناق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: تثبیت نرخ ارز تاثیر غیر قابل انکاری بر اقتصاد کشورمان دارد.

وی با بیان اینکه تثبیت نرخ ارز منوط به ایجاد زمینه های لازم در اقتصاد کشورمان است افزود: سیاستگذاری مناسب نرخ ارز می‌تواند موجب باز شدن مسیر اقتصاد کشور از طریق توسعه صادرات غیر نفتی، تقویت جریان های سرمایه گذاری خارجی به داخلی و کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی شود.

خوانساری در ادامه افزود: مدیریت نرخ ارز می‌تواند اقتصاد ملی را در برابر تبعات و پیامدهای نوسانات قیمت نفت حفظ کند. همچنین موجب خارج نگهداشتن بخشی از درآمدهای نفتی از چرخه هزینه های دولت می شود .

رییس اتاق تهران گفت: در شرایط کنونی نرخ ارز به گونه ای است که می‌تواند تحت شرایط عرضه و تقاضا قرار بگیرد که این برای اقتصاد کشورمان تبعات منفی دارد. سیاست‌های ارزی مختلف نتوانسته توسعه سیاست ارزی را به شکلی صحیح اعمال کند این در حالی است که سیاست‌های مدون نیز تاکنون نتوانسته آنچه را که در برنامه تدوین شده بود را محقق کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار